Fundering runt förgasar byte
Moderator: Forumpolisen
-
Fundering runt förgasar byte
Har inte problem med själva bytet, har en utbytes förgasare som ska dit.
Den hade suttit där nu om volvo kunde ha sålt rätt packning!
Vad jag funderar är vad detta är och varför det sitter i insuget?
Här sitter den...
En bild till när den är borta...
Har den någon funktion eller ska jag plocka bort den helt? den går in ganska långt, borde det inte bli bättre flöde utan den?
Den hade suttit där nu om volvo kunde ha sålt rätt packning!
Vad jag funderar är vad detta är och varför det sitter i insuget?
Här sitter den...
En bild till när den är borta...
Har den någon funktion eller ska jag plocka bort den helt? den går in ganska långt, borde det inte bli bättre flöde utan den?
Mikael Svedjeholm - Luleå
Volvo S60 AWD -02
Medlem nr.1505
Volvo S60 AWD -02
Medlem nr.1505
-
Så fort vädret tillåter ska gasaren på, har äntligen fått rätt packning av volvo (3 gången gilt!). Tror jag skippar strypningen, går den bättre eller inte återstår att se.
Sitter det munstycken i en unipoint (tror den heter så) gasare, en förgasare med en spridare i?
Var ett tag sedan man mekade med moppe.
Sitter det munstycken i en unipoint (tror den heter så) gasare, en förgasare med en spridare i?
Mikael Svedjeholm - Luleå
Volvo S60 AWD -02
Medlem nr.1505
Volvo S60 AWD -02
Medlem nr.1505
Nja, det är inte skatt på de vanliga "hästarna" i Frankrike. De franska skattehästkrafterna "CV" beräknades förr på kolvarean. Det är därför i alla fall äldre franska motorer ofta är långslagiga dvs har större slaglängd än cylinderdiametar!
CV-chevaux vapeur="ånghästar" man förstår hur gammal termen är!
CV-chevaux vapeur="ånghästar" man förstår hur gammal termen är!
Håkan Kjellin, Storå
i en unipoint sitter det en spridare i som,förser alla cylindrar med soppa,i motsats till multipoint som dom flesta bilar har,där en spridare finns till varje cylinder...många tror att dom har förgasare,fast det är monopointinjektion..Clio Micke wrote:Så fort vädret tillåter ska gasaren på, har äntligen fått rätt packning av volvo (3 gången gilt!). Tror jag skippar strypningen, går den bättre eller inte återstår att se.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-