Halvljusautomatik R5!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Sontan
Posts: 121
Joined: 25 Aug 2004, 11:02
Location: Piteå
Contact:

Post by Sontan »

Jo de klart de ha jag inte tänkt på. Men säkringspanelen sitter ju brevid relät å kabeln från relät går ju upp under instrumentbrädan, tycker det vore konstigt om den går tillbaka sen igen men de klart allt är möjligt.

Ska ta å kolla säkringarna så får vi se.
Erik R19
Posts: 608
Joined: 23 Mar 2004, 10:31
Location: Sweden

Post by Erik R19 »

okej, jag håller med. Halvljusautomatiken är säkert inmeckat på enklaste sätt, det var ju bara för Sverige...
Det är nog bara att följa kabeln då
Sontan
Posts: 121
Joined: 25 Aug 2004, 11:02
Location: Piteå
Contact:

Post by Sontan »

Har kollat säkringarna nu å alla är hela men det finns några extra uttag som används. Det är automatväxellåda, centrallås och plats 4, bilen har inget av dessa å plats 4 står det inget om, men som sagt är alla hela.
Ska gräva i reservdelsbilen sen när jag kommer åt den å då ser jag hur allt är draget, den håller jag ändå på att plocka ner så.
Erik R19
Posts: 608
Joined: 23 Mar 2004, 10:31
Location: Sweden

Post by Erik R19 »

berätta vad du hittar i andra sladdänden, det är väl bara en tidsfråga tills jag har samma fel...
Sontan
Posts: 121
Joined: 25 Aug 2004, 11:02
Location: Piteå
Contact:

Post by Sontan »

Jo de ska ja göra men de lär dröja ett par veckor innan ja kommer åt reservdelsbilen.
Kimmo
Posts: 2
Joined: 16 Oct 2010, 11:28
Location: Gislaved

Re: Halvljusautomatik R5!

Post by Kimmo »

Gammal tråd blir upplyft men istället för att starta en ny...

Någon som kan tala om vilken färg det är på kabeln från reläet som tänder halvljuset automatiskt? Jag vill byta ut det automatiska halvljuset mot gula varselljus. (Klart den Renault ska ha gula lysen) Jag har fått tag på gamla varselljus med 21/5w lampor. 5W ska automatiskt lysa på dagen och 21W ska tändas när jag slår på parkeringsljuset med omkopplaren. I halvljusläget ska bara halvljus vara tänt. På så sätt har inte Bengen/SBP något att gråta om.
Kimmo Kononen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Halvljusautomatik R5!

Post by Tony »

Kimmo wrote:Gammal tråd blir upplyft men istället för att starta en ny...

Någon som kan tala om vilken färg det är på kabeln från reläet som tänder halvljuset automatiskt? Jag vill byta ut det automatiska halvljuset mot gula varselljus. (Klart den Renault ska ha gula lysen) Jag har fått tag på gamla varselljus med 21/5w lampor. 5W ska automatiskt lysa på dagen och 21W ska tändas när jag slår på parkeringsljuset med omkopplaren. I halvljusläget ska bara halvljus vara tänt. På så sätt har inte Bengen/SBP något att gråta om.
är ju bara att kolla vilken kabel du har spänning på när halvljuset lyser
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply