Halvljusautomatik R5!
Moderator: Forumpolisen
Har kollat säkringarna nu å alla är hela men det finns några extra uttag som används. Det är automatväxellåda, centrallås och plats 4, bilen har inget av dessa å plats 4 står det inget om, men som sagt är alla hela.
Ska gräva i reservdelsbilen sen när jag kommer åt den å då ser jag hur allt är draget, den håller jag ändå på att plocka ner så.
Ska gräva i reservdelsbilen sen när jag kommer åt den å då ser jag hur allt är draget, den håller jag ändå på att plocka ner så.
Re: Halvljusautomatik R5!
Gammal tråd blir upplyft men istället för att starta en ny...
Någon som kan tala om vilken färg det är på kabeln från reläet som tänder halvljuset automatiskt? Jag vill byta ut det automatiska halvljuset mot gula varselljus. (Klart den Renault ska ha gula lysen) Jag har fått tag på gamla varselljus med 21/5w lampor. 5W ska automatiskt lysa på dagen och 21W ska tändas när jag slår på parkeringsljuset med omkopplaren. I halvljusläget ska bara halvljus vara tänt. På så sätt har inte Bengen/SBP något att gråta om.
Någon som kan tala om vilken färg det är på kabeln från reläet som tänder halvljuset automatiskt? Jag vill byta ut det automatiska halvljuset mot gula varselljus. (Klart den Renault ska ha gula lysen) Jag har fått tag på gamla varselljus med 21/5w lampor. 5W ska automatiskt lysa på dagen och 21W ska tändas när jag slår på parkeringsljuset med omkopplaren. I halvljusläget ska bara halvljus vara tänt. På så sätt har inte Bengen/SBP något att gråta om.
Kimmo Kononen
Re: Halvljusautomatik R5!
är ju bara att kolla vilken kabel du har spänning på när halvljuset lyserKimmo wrote:Gammal tråd blir upplyft men istället för att starta en ny...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen