R12-Kent wrote:Det finns faktiskt en frontplåt med runda luftintag för bromsarna och breddade fram och bakskärmar att köpa, om man nu tycker att det är snyggt.
Den typen av breddning användes när man tävlade med 12-G. Det finns även en Renault orginal skärmbreddningssats till 12an.
Lite trim? Vad innebär det?
Det finns inga femväxlade lådor som passar rakt på, man får bygga om en låda från tex R-18. Det kräver god kunskap i vxllådsmekande och inget man bygger i hop på en fikarast.
Du undrade vad jag har för dämpare och fjädrar fram på min gråa 12a? Det är De Carbone gasdämpare och sedan är det kortade bakfjädrar från en R-30.
På så vis blir bilen både lägre och hårdare. Akta dej för att gå lös på framfjädrarna utan att tänka dej för för de är låååånga och sitter rejält ihoptryckta.
Krängningshämmaren är utbytt mot en betydligt grövre från en R-15.
Nu är jag på jakt efter bromsok från en R-15 TS eller R-17 så jag kan få på ventilerade bromsar.
ok! skulle verkligen viljat haft skärmbreddare, men inte för överdrivet, och svetsade, inget plast utanpå. men är inte dom dyra att få tag i?
Med trimmet så blir det nog dubbla förgasare, weber eller något sådant. vet du någon som prövat med su?
Och ett extraktor 4-1. Minst. vet inte riktigt mer, tror du det blir någon skillnad att plana toppen någon millimeter?
Tänkte göra lufting på varje sida, så man får dom mot bromsarna faktist!
Ang. lådan, passar ingånende axel från original motor i R18? Tror jag behåller 4 välade lådan, har inte ens prövat den på storväg än. varvar dom mycket original i 90-100?
Skapar en projekt tråd så länge. Hänsvisar till den istället.