nästan kopplat in alla kablar som skall till instrumenteringen,bara varvräknare och strömmen från tändningslåset kvar. även vridit lite på kompressorhuset på turbon nu är den riktad snett ner/bakåt bättre blir det inte. så armen till wastegaten skall moddas lite. har även börjat bygga ny Dp.
Har även kastat bort den gamla tänsspolen då den inte behövs längre skönt att kunna ta bort något iaf är ett jäkla pill för det finns verkligen inget som passar utan modifikation, tex så satt luft tempgivaren i insuget på F7p motorn var sitter den på denna motorn jo i luftburken, den jag inte har och inte skall använda
![mad2 [smilie=mad2.gif]](./images/smilies/mad2.gif)
..
Men man kan ju säga att jag är ensam i världen eftersom det inte finns en identiskt bil att uppbringa. när jag bytt bakbromsarna och instrumentpanelen så är det bara järnet i karossen som inte är ändrat lr utbytt, lr vid närmare eftertanke är det det
receptet kommer bli
Megane motor med smidda kolvar och Hprofilstakar 8,5:1 i komp orginal 10:1 portad topp och turbogrenrör Saab 9-5 aero turbo
S60R spridare
Audi Btr
kl racing IC
eftermarknads kylare
och smal bilbuttrixs kylfläkt
cliosport låda
cliosport 4puck sinterlamell
vems ecu
clio I kyl slangar med viss modifikation
hispec bromsar fram
laguna I bromsar bak
laguna I huvudcylinder alt eftermarknads 23,8 mm ist för 19,4mm
Spax rsx coilovers och dämpare bak
R21 rattstång
eftermarknads stolar och ratt 4punkts bälten
clio I 16v instrumentpanel
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen