R21 Turbo Quadra - 1992 - Robin
Moderator: Forumpolisen
Den sista bilden på skotern var ju super! Bilen é klart godkänd åxxå.
Du som bor i norr borde kanske fixa rolig vinterträff där uppe. Ljungdalen är ju nästan "hemma"...skotersafari
Du som bor i norr borde kanske fixa rolig vinterträff där uppe. Ljungdalen är ju nästan "hemma"...skotersafari
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Nu så !
Mycket pyssel och grejjande senare så har jag varit ner till Trollhättan hos Autotech och mappat min bil =)
Detta är resultatet.
211hkr och 356nm på drivhjulen !!
Nice bil att köra nu
Mycket pyssel och grejjande senare så har jag varit ner till Trollhättan hos Autotech och mappat min bil =)
Detta är resultatet.
211hkr och 356nm på drivhjulen !!
Nice bil att köra nu
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Jag laddar 1,38 bar och den drar till varvspärren 6000rpm.. han flyttade varvspärren men ja har ingen effekt där så det var ingen mening.
men vid 5007rpm har ja toppeffekten och vridet vid 3992rpm =)
men vid 5007rpm har ja toppeffekten och vridet vid 3992rpm =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Jepp... toknöjd med den kurvan =)
Ska även få en till kurva här uppe på Motornord om några dar =D
För Autotech bänk brukar mäta 15kw för lite säger dom.
Ska även få en till kurva här uppe på Motornord om några dar =D
För Autotech bänk brukar mäta 15kw för lite säger dom.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Ett år sedan nånting hände i denna tråd. Det har varit lite stiltje kan man väl säga. Sen har delar dröjt så jäkla länge, men nu börjar det ta fart igen.
vi var ner med kompisens Saab 900s -92 till Trollspeed och bänkade den. Fick ut 346hk och jättebesvikna då vi trodde på 400. Började kolla upp och mätte å hade oss. Vi kom fram till att det var ett sjujäklars mottryck på avgassidan som gjorde att avgaserna inte tog sig ut.
Så det blev till att bygga extraktor grenrör och separat Wastegate. Detta löste problemet. Då kom jag på att jag tappade grymt med ork vid 5000 varv på min med ?!! Kollade även på min och såg att mitt avgashus var för litet och grenröret inte så mycket bättre. Nu har jag inte fotat mycket men jag har lite bilder på hur långt jag har kommit idag.
Här lite svetsning på röret =D
Och detta färdigt resultat. Ska på med lite avgasbandage och så bara =)
Over and Out
Ska bara köpa lite tryckslangar till turbon imorgon, sen blir det nog en provstart =D
vi var ner med kompisens Saab 900s -92 till Trollspeed och bänkade den. Fick ut 346hk och jättebesvikna då vi trodde på 400. Började kolla upp och mätte å hade oss. Vi kom fram till att det var ett sjujäklars mottryck på avgassidan som gjorde att avgaserna inte tog sig ut.
Så det blev till att bygga extraktor grenrör och separat Wastegate. Detta löste problemet. Då kom jag på att jag tappade grymt med ork vid 5000 varv på min med ?!! Kollade även på min och såg att mitt avgashus var för litet och grenröret inte så mycket bättre. Nu har jag inte fotat mycket men jag har lite bilder på hur långt jag har kommit idag.
Här lite svetsning på röret =D
Och detta färdigt resultat. Ska på med lite avgasbandage och så bara =)
Over and Out
Ska bara köpa lite tryckslangar till turbon imorgon, sen blir det nog en provstart =D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Ojda.... det är mek pågång... antar att du inte blir klar till helgen så du kan svänga lite på lunda
Föresten Bengt hur går det med din Alpine? kan du inte lägga upp en tråd om den här?
Föresten Bengt hur går det med din Alpine? kan du inte lägga upp en tråd om den här?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.