RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
det är jäkligt svårt att köra sakta med den, man vill bara kugga ner och dra den förbi varvräknaren (varvräknaren i en gte slutar vid 7000, och varvstoppet är som bekant vid 7200 i denna motorn),man känner verkligen hur lätt bilen är i kurvor och dyl..Tumic wrote:blir en självmords bil¨dedär!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
kom ner till verkstan en torsdagskväll då vi har garagekväll så kan vi ju ta en kraftmätning nu när den nya leksaken står där med åka ner o stälal bilarna på rullarna hos TB racingWoxY wrote:du får titta förbi så vi kan ta en sväng.
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
bytt fjäderbenen,då coiloversen är till GTT skall köpa topplagringarna till en sådan,(byttes pga att cambervinkeln är så extrem att drivaxeln på vänstersidan blir för lång)
Nu rullar den på gula koni med 45mm vogtland sänkfjädrar,blev nog lite högre nu typ 10-20mm,men fortfarande låg....
Nu rullar den på gula koni med 45mm vogtland sänkfjädrar,blev nog lite högre nu typ 10-20mm,men fortfarande låg....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
jo men bara då,däcken blir bara slitna på 1cm på insidan,när jag kör rakt,dessutom blir det mindre fäste då åxå..både acc och broms..R5_junior wrote:Det är fränt med mkt camber. Bra om du ska köra på bana!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ja jag tror inte bilprovningen uppskattar 17" på en bil gjord för 13".. men skall snart montera "rätt" fälgar.Tumic wrote:Fel fälgar ju
sitter 14" nu med clio 16v bromsar fram,så bromsarna är fel åxå.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
visserligen men har inga problem med kurvorna nu heller..dessutom slapp jag oljudet från drivaxeln...låter tillräckligt ändå.. (det blir tystare i bilen om jag kör ner en ruta lite)R5_junior wrote:jojo men de tar man igen i kurvornajo men bara då,däcken blir bara slitna på 1cm på insidan,när jag kör rakt,dessutom blir det mindre fäste då åxå..både acc och broms..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Testade en liten runda med clio cup box i bilen idag, råkade stå en sådan bil bredvid, märkte faktiskt inte så stor skillnad,största skillnaden var att den drog längre jag såg 110 på 2an och 150 på 3an och då hade jag inte varvstoppet i och eftersom min mätare slutar vid 7000 vet jag inte hur långt det var till 7800..
orginal hastigheter på gte 95 på 2an och 125 på 3an..
efter lite körning med orginalboxen efteråt så kanske skillnaden är märkbar, men jag har nog lite mer än 137hk som det skall vara orginal..
orginal hastigheter på gte 95 på 2an och 125 på 3an..
efter lite körning med orginalboxen efteråt så kanske skillnaden är märkbar, men jag har nog lite mer än 137hk som det skall vara orginal..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen