Kompressorns wastgate ser ut såhär:

spjället varierar från 1 till 2 tum i diameter.
Turbons wastegate har ett "spjäll" på 7-15mm.... Det går inte ens att jämföra genomströmmningsförmågorna på de olika.
Och en dump för att reglera laddtryck är inte tillräckligt.
Möjligt när man kör turbo men inte med kompressormatning.
*
Sätta dumpen långt ifrån spjället?
Slangar, rör och intercooler fungera som ett expansionskärl vilket kommer ge ett fördröjt laddtryck när du släpper gasen.
Motorn som har detta skulle inte fungera vidare bra... den skulle gå väldigt magert vid acceleration..... (BOOOOOM!)
För att skona turbon maximalt.. sätt en dump vid källan och en vid spjället.
(orginal sitter dump / återcirkuleringsventiler precis innan spjället)
Sik. kolla på skissen:

Antingen gör jag såhär. och har öppen dump.. (flera eller ett spjäll + en dump) - detta kommer låta jäkligt.
Eller så återcirkulerar jag till insuget på kompressorn.
Eller så gör jag som Tony säger och sätta kompressorn efter gasspjället.
Har du andra ideer?