Clio Sport -2001-rscliosport
Moderator: Forumpolisen
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
-
- Posts: 4
- Joined: 30 Apr 2006, 19:39
Grupp n tryckplattan..
Hej,
jag läste att du satt på en grupp n tryckplatta.
Hur många nm pallar tryckplattan å sinter lamellen?
Jag stoppar i en turbo i min clio sport och funderar vilken tryckplatta
jag ska använda.
///Mvh
Daniel Ohde
jag läste att du satt på en grupp n tryckplatta.
Hur många nm pallar tryckplattan å sinter lamellen?
Jag stoppar i en turbo i min clio sport och funderar vilken tryckplatta
jag ska använda.
///Mvh
Daniel Ohde
-
- Posts: 361
- Joined: 27 Dec 2006, 20:26
- Location: färentuna (ekerö komun)
-
- Posts: 4
- Joined: 30 Apr 2006, 19:39
Mmm, jag tänkte slippa beställa från england bara...
Ska på skroten idag och kolla om jag hittar en tryckplatta till saab 900 turbo.
Som jag har fattat så är det 215 mm och ska palla runt 380 nm om jag fattat rätt.Sachs 654 tror jag den heter.
Inte kul att åka å mappa och märka att kopplingan slirar ..Bara att riva isär å göra om...
//Daniel Ohde
Ska på skroten idag och kolla om jag hittar en tryckplatta till saab 900 turbo.
Som jag har fattat så är det 215 mm och ska palla runt 380 nm om jag fattat rätt.Sachs 654 tror jag den heter.
Inte kul att åka å mappa och märka att kopplingan slirar ..Bara att riva isär å göra om...
//Daniel Ohde
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Tror du får oroa dig mer för växellådan, den håller inte för mycket vad jag har hört. Runt 250hk sen tror jag inte det går mer. Men det kanske räcker
Kolla in på: http://www.clisport.net och sök lite. De finns några där som kör med fusktrim och kanske kan säja hur lådan håller.
Kolla in på: http://www.clisport.net och sök lite. De finns några där som kör med fusktrim och kanske kan säja hur lådan håller.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
-
- Posts: 361
- Joined: 27 Dec 2006, 20:26
- Location: färentuna (ekerö komun)
så nu har jag beställt 4 nya R-däck dom jag hade gick åt under peugot`s konbana jävligt roligt var det trevliga killar jag blev tvåa efter en 206RC med jtcc chassi å så var han ruskigt duktig bakom ratten.... men ja 4 nya svålar toyo r888 195/50-15 ruskigt billigt 719kr st ink omläggning...å så får bilen en omgång åxå ny v-låde olja kolla coilover kittet så allt sitter fast å sånt.... .....
litet utlägg om stötdämpare/fjädrar har kört lite allmänväg och en konbane träff på väg e grejerna helt ok man får inte så ont i njurarna som jag trodde men man undviker järna groppar/broskarvar i högre farter provade lite högre farter på väg åxå polarn har en subaru wrx 03 låg bakom han genom en lång 90 graders sväng han var tvungen att bryta ner bilen å försöka få in den i fel fil (vänsterkurva) och bilen gippade nästan stutsade i sidled ca140 in 180kmh ut jag satt med en hand på ratten å nästan garvade det såg ganska kul hur wrx:en gungade fram... rondeller e sk*t kul just nu bara att svänga å se glad ut...
konbanan gick åxå bra men man måste vänja sig med att bilen styr in jätte fint å direkt kränger lite i bak ganska skönt så man får med sig rumpan runt konerna... grejerna värkar hålla än så länge... får se vad som häner nu den 18 ska åka challenge då på lunda ska se hur mycket tid man sparar på nya R-däck samt stötdämpare....
litet utlägg om stötdämpare/fjädrar har kört lite allmänväg och en konbane träff på väg e grejerna helt ok man får inte så ont i njurarna som jag trodde men man undviker järna groppar/broskarvar i högre farter provade lite högre farter på väg åxå polarn har en subaru wrx 03 låg bakom han genom en lång 90 graders sväng han var tvungen att bryta ner bilen å försöka få in den i fel fil (vänsterkurva) och bilen gippade nästan stutsade i sidled ca140 in 180kmh ut jag satt med en hand på ratten å nästan garvade det såg ganska kul hur wrx:en gungade fram... rondeller e sk*t kul just nu bara att svänga å se glad ut...
konbanan gick åxå bra men man måste vänja sig med att bilen styr in jätte fint å direkt kränger lite i bak ganska skönt så man får med sig rumpan runt konerna... grejerna värkar hålla än så länge... får se vad som häner nu den 18 ska åka challenge då på lunda ska se hur mycket tid man sparar på nya R-däck samt stötdämpare....
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
-
- Posts: 361
- Joined: 27 Dec 2006, 20:26
- Location: färentuna (ekerö komun)
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
-
- Posts: 361
- Joined: 27 Dec 2006, 20:26
- Location: färentuna (ekerö komun)
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
-
- Posts: 361
- Joined: 27 Dec 2006, 20:26
- Location: färentuna (ekerö komun)
Kanske därför stödlagerfixet med kortare axel har tillkommit på höger sida på senare tid...rscliosport wrote:jag har inte sänkt så mycket men såg att hf drivaxel hade tagit i karossen jätte lite men ändå undrar hur mycket modifieringar man måste göra för att man ska sänka ner bilen så den nästan står på marken.... helt sjukt
-
- Posts: 361
- Joined: 27 Dec 2006, 20:26
- Location: färentuna (ekerö komun)
mycket möjligt...men alla vinklar på drivaxlar styrstag blir ju helt fel vid mycket sänkt bil styrstagen lutar uppåt det kan inte vara bra i längden... funderar på om man inte ska svarva förlängningar eller nått sånt till p-ändorna så dom jobbar rakt.. men då får man ett större bryt på dom istället så vem vet
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867