Clio Sport -2001-rscliosport

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Hoppas grejorna funkade bra i helgen. Så du kör med 90N fram och 45N bak alltså. Vad är nästa steg om man vill ha hårdare fjädrar? Tycker 90N fram låter klent då H&R kör med liknande på deras coilovers...
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
brokendown
Posts: 4
Joined: 30 Apr 2006, 19:39

Grupp n tryckplattan..

Post by brokendown »

Hej,
jag läste att du satt på en grupp n tryckplatta.
Hur många nm pallar tryckplattan å sinter lamellen?

Jag stoppar i en turbo i min clio sport och funderar vilken tryckplatta
jag ska använda.

///Mvh
Daniel Ohde
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

grupp N måste vara en orginal sak från renault men det e olika nr på orginal och grupp N men den kostar ca 8000 kopplings satsen kolla på k-tec england dom har ju turbo satser så do0m måste väll ha ett fint kopplinssats...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
brokendown
Posts: 4
Joined: 30 Apr 2006, 19:39

Post by brokendown »

Mmm, jag tänkte slippa beställa från england bara...

Ska på skroten idag och kolla om jag hittar en tryckplatta till saab 900 turbo.
Som jag har fattat så är det 215 mm och ska palla runt 380 nm om jag fattat rätt.Sachs 654 tror jag den heter.

Inte kul att åka å mappa och märka att kopplingan slirar ..Bara att riva isär å göra om...

//Daniel Ohde
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Tror du får oroa dig mer för växellådan, den håller inte för mycket vad jag har hört. Runt 250hk sen tror jag inte det går mer. Men det kanske räcker :wink:

Kolla in på: http://www.clisport.net och sök lite. De finns några där som kör med fusktrim och kanske kan säja hur lådan håller.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

så nu har jag beställt 4 nya R-däck dom jag hade gick åt under peugot`s konbana jävligt roligt var det trevliga killar jag blev tvåa efter en 206RC med jtcc chassi å så var han ruskigt duktig bakom ratten.... men ja 4 nya svålar toyo r888 195/50-15 ruskigt billigt 719kr st ink omläggning...å så får bilen en omgång åxå ny v-låde olja kolla coilover kittet så allt sitter fast å sånt.... 8) .....
litet utlägg om stötdämpare/fjädrar har kört lite allmänväg och en konbane träff på väg e grejerna helt ok man får inte så ont i njurarna :D som jag trodde men man undviker järna groppar/broskarvar i högre farter provade lite högre farter på väg åxå polarn har en subaru wrx 03 låg bakom han genom en lång 90 graders sväng han var tvungen att bryta ner bilen å försöka få in den i fel fil (vänsterkurva) och bilen gippade nästan stutsade i sidled ca140 in 180kmh ut jag satt med en hand på ratten å nästan garvade det såg ganska kul hur wrx:en gungade fram... rondeller e sk*t kul just nu bara att svänga å se glad ut...
konbanan gick åxå bra men man måste vänja sig med att bilen styr in jätte fint å direkt kränger lite i bak ganska skönt så man får med sig rumpan runt konerna... grejerna värkar hålla än så länge... får se vad som häner nu den 18 ska åka challenge då på lunda ska se hur mycket tid man sparar på nya R-däck samt stötdämpare....
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
Sunken
Posts: 14
Joined: 29 Jul 2007, 19:09
Location: Helsingborg

Post by Sunken »

Tjena :)
Var köpte du oljekyl kittet samt vad gick det på ?:P
är sugen på att slänga på de i min ;p
/Anders
Anders ripa / Helsingborg
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

k-tec racing england kostade ca 3000 ink frakt å skatt å allt annat...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Nu måste vi få se lite bilder på hur låg den blev med nya coilovers. Blev det max sänkt? 8)
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

blev aldeles lagom 8)
Image[/quote]
Bilden tagen av falk och hittad under "träffar" 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

den blev lagom kommer över fartgupp samt in i garaget hemma... i morgon så märks det om jag kommer upp på billyften på jobbet... gör jag inte det så e det bara att höja bilen lite... 8)
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Blev bra det där, de är lite mer extrema på sänkningar i England. De är helt galna, kan inte gå att åka som dom gör :roll:
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

jag har inte sänkt så mycket men såg att hf drivaxel hade tagit i karossen jätte lite men ändå undrar hur mycket modifieringar man måste göra för att man ska sänka ner bilen så den nästan står på marken.... helt sjukt
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

rscliosport wrote:jag har inte sänkt så mycket men såg att hf drivaxel hade tagit i karossen jätte lite men ändå undrar hur mycket modifieringar man måste göra för att man ska sänka ner bilen så den nästan står på marken.... helt sjukt
Kanske därför stödlagerfixet med kortare axel har tillkommit på höger sida på senare tid... :?:
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

mycket möjligt...men alla vinklar på drivaxlar styrstag blir ju helt fel vid mycket sänkt bil styrstagen lutar uppåt det kan inte vara bra i längden... funderar på om man inte ska svarva förlängningar eller nått sånt till p-ändorna så dom jobbar rakt.. men då får man ett större bryt på dom istället så vem vet :?:
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
Post Reply