Tanka Megane tar tid!
Moderator: Forumpolisen
Tanka Megane tar tid!
Nu när det börjar bli varmt har jag samma strul igen. Att tanka tar tid! Efter c:a 2 liter slår tankpistolen av. Så får man vänta några sekunder, trycka i 2 liter till, vänta osv. Det här problemet har jag inte när det är kallt ute så jag misstänker att det har något med luftning att göra. Någon annan som råkat ut för detta? Hur rensar man i så fall enklast luftningen? Kan tillägga att det ibland även hörs ett skallrande ljud från höger bak (inte bussning el likn), när jag kör på ojämn väg.
Kent Öhrn, Värnamo
Megane 1,5 dCi 90hk -11
Megane 1,5 dCi 90hk -11
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Ofta beror det på pumpen i sig. Har du provat andra pumpar än "den vanliga"?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Re: Tanka Megane tar tid!
Kan ju vara kolkanister eller dyligt som det är stopp i. Pyser det när du trycker ner locket innan du tankar?Aquila wrote:Nu när det börjar bli varmt har jag samma strul igen. Att tanka tar tid! Efter c:a 2 liter slår tankpistolen av. Så får man vänta några sekunder, trycka i 2 liter till, vänta osv. Det här problemet har jag inte när det är kallt ute så jag misstänker att det har något med luftning att göra. Någon annan som råkat ut för detta? Hur rensar man i så fall enklast luftningen? Kan tillägga att det ibland även hörs ett skallrande ljud från höger bak (inte bussning el likn), när jag kör på ojämn väg.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Prova plocka ner tankröret sitter nån dum jävla gummi grej där i som brukar fjanta sig bara till att ta bort. Brukar snurra till sig liksom och täppa röret, vet inte varför den sitter där, för det märks ingen skilland när den är borta mer än att det går bättre att tanka.
Jag tror detta kommer lösa dina problem..
Jag tror detta kommer lösa dina problem..
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
när det är nog inte den... den är nog den som sitter uppe vid locket som är "rollover-ventil"Aquila wrote:Det ska finnas något som heter rollover-ventil i röret. Ska hindra läckage vid olyckor. Kan det vara den du menar?
Jens Håkansson - Charlscrown