orkeslös scenic 1,9dci -02
Moderator: Forumpolisen
orkeslös scenic 1,9dci -02
Har en scenic som orkar ingenting minsta motlut måste man köra på 1:an och den varvar max 2300 med kopplingen intryckt, glödningslampan indikerar på instrumentbrädan, körde en data test på volvo o den sa att det var en givare på svänghjulet och mekanikern sa att kamremen var slak,men det har jag låtit en annan mekaniker kolla o den var inte för slak.
Finns det annan som råkat ut för samma fenomen, tacksam för tips vad det kan bero på
Finns det annan som råkat ut för samma fenomen, tacksam för tips vad det kan bero på
Re: orkeslös scenic 1,9dci -02
Låter som du behöver göra ren EGR ventilen. Kan också vara givaren på svänghjulet som mekanikern sa.Enmark wrote:Har en scenic som orkar ingenting minsta motlut måste man köra på 1:an och den varvar max 2300 med kopplingen intryckt, glödningslampan indikerar på instrumentbrädan, körde en data test på volvo o den sa att det var en givare på svänghjulet och mekanikern sa att kamremen var slak,men det har jag låtit en annan mekaniker kolla o den var inte för slak.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Re: orkeslös scenic 1,9dci -02
Det var Egr-ventilen det var fel på + att bränsle filtret var skitigt och det var vatten i bränsletEnmark wrote:Har en scenic som orkar ingenting minsta motlut måste man köra på 1:an och den varvar max 2300 med kopplingen intryckt, glödningslampan indikerar på instrumentbrädan, körde en data test på volvo o den sa att det var en givare på svänghjulet och mekanikern sa att kamremen var slak,men det har jag låtit en annan mekaniker kolla o den var inte för slak.