Har en scenic som orkar ingenting minsta motlut måste man köra på 1:an och den varvar max 2300 med kopplingen intryckt, glödningslampan indikerar på instrumentbrädan, körde en data test på volvo o den sa att det var en givare på svänghjulet och mekanikern sa att kamremen var slak,men det har jag låtit en annan mekaniker kolla o den var inte för slak.
Finns det annan som råkat ut för samma fenomen, tacksam för tips vad det kan bero på
orkeslös scenic 1,9dci -02
Moderator: Forumpolisen
Re: orkeslös scenic 1,9dci -02
Låter som du behöver göra ren EGR ventilen. Kan också vara givaren på svänghjulet som mekanikern sa.Enmark wrote:Har en scenic som orkar ingenting minsta motlut måste man köra på 1:an och den varvar max 2300 med kopplingen intryckt, glödningslampan indikerar på instrumentbrädan, körde en data test på volvo o den sa att det var en givare på svänghjulet och mekanikern sa att kamremen var slak,men det har jag låtit en annan mekaniker kolla o den var inte för slak.
Finns det annan som råkat ut för samma fenomen, tacksam för tips vad det kan bero på
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Re: orkeslös scenic 1,9dci -02
Det var Egr-ventilen det var fel på + att bränsle filtret var skitigt och det var vatten i bränsletEnmark wrote:Har en scenic som orkar ingenting minsta motlut måste man köra på 1:an och den varvar max 2300 med kopplingen intryckt, glödningslampan indikerar på instrumentbrädan, körde en data test på volvo o den sa att det var en givare på svänghjulet och mekanikern sa att kamremen var slak,men det har jag låtit en annan mekaniker kolla o den var inte för slak.