Megane 1.6 16V -99 och byte av lampor i värmereglage

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Thomas A
Posts: 141
Joined: 15 Jan 2006, 10:48

Megane 1.6 16V -99 och byte av lampor i värmereglage

Post by Thomas A »

Gjordes för någon dag sedan ganska enkelt. Lossa skruvarna vid askfatet och sedan kan allt tas loss. Det hela går på ca 10 minuter.
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Re: Megane 1.6 16V -99 och byte av lampor i värmereglage

Post by mrMegane »

Thomas A wrote:Gjordes för någon dag sedan ganska enkelt. Lossa skruvarna vid askfatet och sedan kan allt tas loss. Det hela går på ca 10 minuter.
Appropå lampor.
Är det lika simpelt/enkelt att byta lampor/dioder i reglagen för fönsterhissar, har en knapp som är svart :?
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Thomas A
Posts: 141
Joined: 15 Jan 2006, 10:48

Re: Megane 1.6 16V -99 och byte av lampor i värmereglage

Post by Thomas A »

mrMegane wrote:
Thomas A wrote:Gjordes för någon dag sedan ganska enkelt. Lossa skruvarna vid askfatet och sedan kan allt tas loss. Det hela går på ca 10 minuter.
Appropå lampor.
Är det lika simpelt/enkelt att byta lampor/dioder i reglagen för fönsterhissar, har en knapp som är svart :?
Vet ej. Har tagit bort en dörrsida tidigare men ej någon med fönsterhissar. Gissar att hela dörrpanelen måste tas bort, vilken förmodligen sitter med plastpluggar och en svart klet runtom (bänd fösiktigt med ett mjukt verktyg av plast). Skruvar vid handtagen och dörröppnaren.
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Re: Megane 1.6 16V -99 och byte av lampor i värmereglage

Post by mrMegane »

Thomas A wrote:Gissar att hela dörrpanelen måste tas bort...
Ska ta en titt på dom där senare när jag har tid och lust :D Kan ju skriva hur dom sitter senare i tråden.
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
mnorstrom
Posts: 10
Joined: 19 Nov 2006, 10:32

Lätt att lossa panelen

Post by mnorstrom »

Stämmer att dörrpanelen sitter med svart klet och tryckknappar i ngra hörnen. Bara att dra loss men akta kablarna som går upp till fönsterhissknappen samt spegeljusteraren. Fick lossa allt när jag tappade ner ett kreditkort i fönsterspringan!! Kan annars rekommendera Haynes boken.
M Norstrom, Gbg
mnorstrom
Posts: 10
Joined: 19 Nov 2006, 10:32

Ngra skruvar också?!

Post by mnorstrom »

Det fanns nog 1-3 skruvar att dra ut också.
M Norstrom, Gbg
Post Reply