Megane 1.6 16V -99 och byte av lampor i värmereglage
Moderator: Forumpolisen
Megane 1.6 16V -99 och byte av lampor i värmereglage
Gjordes för någon dag sedan ganska enkelt. Lossa skruvarna vid askfatet och sedan kan allt tas loss. Det hela går på ca 10 minuter.
Re: Megane 1.6 16V -99 och byte av lampor i värmereglage
Appropå lampor.Thomas A wrote:Gjordes för någon dag sedan ganska enkelt. Lossa skruvarna vid askfatet och sedan kan allt tas loss. Det hela går på ca 10 minuter.
Är det lika simpelt/enkelt att byta lampor/dioder i reglagen för fönsterhissar, har en knapp som är svart
Mvh
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Paul J - Svea Rike
Vet ej. Har tagit bort en dörrsida tidigare men ej någon med fönsterhissar. Gissar att hela dörrpanelen måste tas bort, vilken förmodligen sitter med plastpluggar och en svart klet runtom (bänd fösiktigt med ett mjukt verktyg av plast). Skruvar vid handtagen och dörröppnaren.mrMegane wrote:Appropå lampor.Thomas A wrote:Gjordes för någon dag sedan ganska enkelt. Lossa skruvarna vid askfatet och sedan kan allt tas loss. Det hela går på ca 10 minuter.
Är det lika simpelt/enkelt att byta lampor/dioder i reglagen för fönsterhissar, har en knapp som är svart
Ska ta en titt på dom där senare när jag har tid och lust Kan ju skriva hur dom sitter senare i tråden.Thomas A wrote:Gissar att hela dörrpanelen måste tas bort...
Mvh
Paul J - Svea Rike
Paul J - Svea Rike
Lätt att lossa panelen
Stämmer att dörrpanelen sitter med svart klet och tryckknappar i ngra hörnen. Bara att dra loss men akta kablarna som går upp till fönsterhissknappen samt spegeljusteraren. Fick lossa allt när jag tappade ner ett kreditkort i fönsterspringan!! Kan annars rekommendera Haynes boken.
M Norstrom, Gbg