Clio RT 1.4 RT-99 ABS givare, tomgång,Spolarpump
Moderator: Forumpolisen
Clio RT 1.4 RT-99 ABS givare, tomgång,Spolarpump
Hejsan!
Har problem med mitt ABS system. Vänster givare fram funkar inte. ABSen går in hela tiden när jag bromsar så jag blev tvungen att koppla ur den. Är givarn svår att byta? dyr ? Har även problem med tomgången när det är fuktigt ute bilen bara dör på tomgång? Men går fin fint. kan det vara kablarna som är kassa ? Spolarpumpen har gett sig oxå. Har kollat och det ser ut som att båda pumparna sitter ihop i ett paket. Bara att lyfta upp det paketet och byta eller? Kör på pumpen till bakrutan tillsvidare =))
Har problem med mitt ABS system. Vänster givare fram funkar inte. ABSen går in hela tiden när jag bromsar så jag blev tvungen att koppla ur den. Är givarn svår att byta? dyr ? Har även problem med tomgången när det är fuktigt ute bilen bara dör på tomgång? Men går fin fint. kan det vara kablarna som är kassa ? Spolarpumpen har gett sig oxå. Har kollat och det ser ut som att båda pumparna sitter ihop i ett paket. Bara att lyfta upp det paketet och byta eller? Kör på pumpen till bakrutan tillsvidare =))
Angående spolarpumpen så är det samma motor som snurrar på ena hållet för framrutan och andra hållet för bakrutan detta fördelas med en liten ventil som består av en gummibit. Jag råkade ut för att den svullnat, så jag skar av en liten bit,för något år sedan och den fungerar ännu.
Ola Olofsson
Megane kupe 1.5dci -13, Volvo XC60 D5AWD-15
Megane kupe 1.5dci -13, Volvo XC60 D5AWD-15