Clio RT 1.4 RT-99 ABS givare, tomgång,Spolarpump

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Borgan79

Clio RT 1.4 RT-99 ABS givare, tomgång,Spolarpump

Post by Borgan79 »

Hejsan!

Har problem med mitt ABS system. Vänster givare fram funkar inte. ABSen går in hela tiden när jag bromsar så jag blev tvungen att koppla ur den. Är givarn svår att byta? dyr ? Har även problem med tomgången när det är fuktigt ute bilen bara dör på tomgång? Men går fin fint. kan det vara kablarna som är kassa ? Spolarpumpen har gett sig oxå. Har kollat och det ser ut som att båda pumparna sitter ihop i ett paket. Bara att lyfta upp det paketet och byta eller? Kör på pumpen till bakrutan tillsvidare =))
akib

Post by akib »

Tjena, har du löst problemet med att den dör på tomgång? jag har nämligen exakt samma problem, dör på tomgång när det är fuktigt (kallt) ute... problemet dök upp förra vintern men det har aldrig hänt under vår /sommar men nu kom det tillbaka...

kan tillägga att jag har samma bil fast -98

/Akib
Nike

Post by Nike »

Min Clio-99 dog på tomgång när vintern kom. Bytte tändstift och problemet försvann.
Niklas Samuelsson - Alingsås
Renault Clio 1,4 -99
flygrc
Firstname: Ola
Surname: Olofsson

Post by flygrc »

Angående spolarpumpen så är det samma motor som snurrar på ena hållet för framrutan och andra hållet för bakrutan detta fördelas med en liten ventil som består av en gummibit. Jag råkade ut för att den svullnat, så jag skar av en liten bit,för något år sedan och den fungerar ännu.
Ola Olofsson
Megane kupe 1.5dci -13, Volvo XC60 D5AWD-15
Post Reply