Vattenläckage från taket?
Moderator: Forumpolisen
Vattenläckage från taket?
Fick en smärre chock i morse när jag skulle köra iväg. Plötsligt lossnade det trasiga clipset i mitten baktill på innertaket och en stor mängd vatten(i läckage mängd mätt ) rann ner på baksätet....
Någon som har några idéer på vad som kan vara problemet?Tänkte om det kunde vara någon slang från dräneringen av takluckan som gått sönder eller kanske bara riktigt mycket kondensvatten?
Stoppade in handen mellan innertaket och plåten och det var riktigt fuktigt på det stället där elmotorn till takluckan sitter.
Någon som har några idéer på vad som kan vara problemet?Tänkte om det kunde vara någon slang från dräneringen av takluckan som gått sönder eller kanske bara riktigt mycket kondensvatten?
Stoppade in handen mellan innertaket och plåten och det var riktigt fuktigt på det stället där elmotorn till takluckan sitter.
Har du någon antenn på taket? Jag har en Mégane Coupé, och det är tydligen inte så ovanligt att det kan läcka in vatten från antennfoten. Jag fick en rejäl dusch en gång efter en "regnperiod", hela taket var genomblött mellan solskydden. [:(]
Fick antennfoten bytt, och tätat med silicon (tror jag?). Sedan dess är allt OK.
Fick antennfoten bytt, och tätat med silicon (tror jag?). Sedan dess är allt OK.
-