Vattenläckage från taket?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tezzlan

Vattenläckage från taket?

Post by tezzlan »

Fick en smärre chock i morse när jag skulle köra iväg. Plötsligt lossnade det trasiga clipset i mitten baktill på innertaket och en stor mängd vatten(i läckage mängd mätt ;)) rann ner på baksätet....

Någon som har några idéer på vad som kan vara problemet?Tänkte om det kunde vara någon slang från dräneringen av takluckan som gått sönder eller kanske bara riktigt mycket kondensvatten?

Stoppade in handen mellan innertaket och plåten och det var riktigt fuktigt på det stället där elmotorn till takluckan sitter.
kmfdm

Post by kmfdm »

Har du någon antenn på taket? Jag har en Mégane Coupé, och det är tydligen inte så ovanligt att det kan läcka in vatten från antennfoten. Jag fick en rejäl dusch en gång efter en "regnperiod", hela taket var genomblött mellan solskydden. [:(]
Fick antennfoten bytt, och tätat med silicon (tror jag?). Sedan dess är allt OK.
tezzlan

Post by tezzlan »

Okej.Ska kolla det.
Konstigt bara för det har inte hänt innan och det har ju regnat fler gånger denna sommar om man säger så ;)
Mickemagic

Post by Mickemagic »

Läcker in i taket på min Gte tror det är vid antennen!
Ska täta lite!
Blir blöt på höger benet i högerkurvor =)
vargen

Post by vargen »

Dom flesta Laguna har tydligen samma problem..
kmfdm

Post by kmfdm »

Hoppas du kommit tillrätta med läckan!
Var det antennfoten som spökade?
tezzlan

Post by tezzlan »

Ha inte haft tid att kolla än.Hoppas att vädergudarna är på min sida så att det inte hinner läcka in mer.
Post Reply