Problem med Startspärr Scenic -98:a

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Johnny Menard

Problem med Startspärr Scenic -98:a

Post by Johnny Menard »

Hejsan, nybliven Scenic-ägare och efter tre veckor så vill
inte bilen starta längre.
Jag kan slå av och på centrallåset med nyckeln/fjärrkontrollen men när jag ska starta så är bilen helt tyst även fast alla lampor beter sig som normalt på kontrollpanelen. Jag har även försökt med nödkodsmetoden (fast jag inte har koden) för att se om det fungerar men det gör det inte.. Finns det några bra tips.. säkringarna verkar hela, kan det vara något relä? Hjälper det att koppla ur och i batteriet.. help!
mvh Johnny
cotech

Post by cotech »

Går inte startmotorn heller? Det ska den göra oavsett startspärren. Kolla manöverkabeln/stiftet på starten.
Johnny Menard

Post by Johnny Menard »

Nej, startmotorn låter inte ens fast man ser på belysningen att det blir en större belastning för den dippar när nyckeln vrids om. Nödkodsförfarandet fungerar, det var jag som gjorde fel igår, ska se om jag kan få en kod på måndag. Jag börjar misstänka startmotorn eller någon koppling till densamma. Till allt elände så kan jag inte öppna bakluckan längre fast centrallåset fungerar, nyckeln går inte heller fast så var det innan också..
mvh Johnny
Johnny Menard

Post by Johnny Menard »

Det var den tunnare kabeln som går till startmotorn som hade lossnat, vanligt fel sa de när jag ringde till verkstaden. Skönt, nu startar bilen igen. Bakluckan har dock tjurat ihop totalt men det får jag nog lämna in.. tack för tipset Robban..

mvh Johnny
Post Reply