Problem med Startspärr Scenic -98:a
Moderator: Forumpolisen
-
Problem med Startspärr Scenic -98:a
Hejsan, nybliven Scenic-ägare och efter tre veckor så vill
inte bilen starta längre.
Jag kan slå av och på centrallåset med nyckeln/fjärrkontrollen men när jag ska starta så är bilen helt tyst även fast alla lampor beter sig som normalt på kontrollpanelen. Jag har även försökt med nödkodsmetoden (fast jag inte har koden) för att se om det fungerar men det gör det inte.. Finns det några bra tips.. säkringarna verkar hela, kan det vara något relä? Hjälper det att koppla ur och i batteriet.. help!
mvh Johnny
inte bilen starta längre.
Jag kan slå av och på centrallåset med nyckeln/fjärrkontrollen men när jag ska starta så är bilen helt tyst även fast alla lampor beter sig som normalt på kontrollpanelen. Jag har även försökt med nödkodsmetoden (fast jag inte har koden) för att se om det fungerar men det gör det inte.. Finns det några bra tips.. säkringarna verkar hela, kan det vara något relä? Hjälper det att koppla ur och i batteriet.. help!
mvh Johnny
-
Nej, startmotorn låter inte ens fast man ser på belysningen att det blir en större belastning för den dippar när nyckeln vrids om. Nödkodsförfarandet fungerar, det var jag som gjorde fel igår, ska se om jag kan få en kod på måndag. Jag börjar misstänka startmotorn eller någon koppling till densamma. Till allt elände så kan jag inte öppna bakluckan längre fast centrallåset fungerar, nyckeln går inte heller fast så var det innan också..
mvh Johnny
mvh Johnny
-