" Right door is not closed"

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mikber

" Right door is not closed"

Post by mikber »

Hejsan !

Jag har ett bekymmer angående höger bakdörren. Färddatorn har fått fnatt den säger hela tiden att "Right door is not closed" [xx(] Kommer man i ett gupp så kommer meddelande igen [:(!] Spruta i lite 556 i det o då tysnade det igen. Är det någon som har haft samma problem som jag, Är det svårt att byta. Och var sitter den givaren ? [:(] vet att det sitter vid dörrhandaget men inte mer än så.... Volvo ville byta hela dörrhandag med innanmäte....... Ska man verkligen behöva det ?? [:0] Har en Laguna 98 års modell.[8D] Mvh Mikeal
mikber

Post by mikber »

Mena givitvis att jag spruta 556 i dörrhandtaget ... Så ingen får för sig att jag spruta i färddatorn ...*S* // Mikael
vargen

Post by vargen »

Näe, det ska du inte behöva.. prova skruva åt låsmekanismen lite så det inte bara är glapp.. blir ju lätt det när man har kompisar som inte förstår att man ska stå på benen inte hänga på bildörrarna.. Ska kika hur det ser ut där men det lär ju vara någon typ av Jordningshistoria eftersom den varnar även om dörren är stängd men helt igen.. eeh, om du förstod..

PS
Hade tänkt pika om 556:an men du hann före själv.. ;)
mikber

Post by mikber »

Joda jag hänger mé ....he he he.... , Vet sen tidigare att det inte är glappt eftersom jag har skruva åt det.
vargen

Post by vargen »

SKumt, ska kika när jg går ut til lbilen.. men mest troligt är det någon jordningshistoria, plåt mot plåt.. testa ta en metallpinne å lägg mellan ;)
lljungberg

Post by lljungberg »

5-56 är inte bra! Det lämnar en sörja efter sig som inte leder ström. Rena med t-sprit eller någon kontaktspray och dra åt allt.
vargen

Post by vargen »

Verkar vara en kontakt bara.. så lljungbergs tips är inte helt fel..

är det fortf. fel så kan du ju kika på skroten efter ett nytt, men det bör gå att ordna.. Köpa nytt på Volvo är inte att rekommendera.. ;)
mikber

Post by mikber »

Ska kolla upp det imorgon.... Hör av mig ifall det fungerar.
mikber

Post by mikber »

Nu har jag försökt att göra rent utan att ta isär dörrhandaget. Fungera inte, Provade att ta kontakt spray .... fungera en stund tills jag kom i ett järnvägs övergång.... då kom det tebax igen, antagligen blir det o byta sk!ten.
Post Reply