Har haft en klagande passagerare som inte tyckte om att få varm luft när jag fick kyld och skön frisk luft idag.
Vad kan vara fel? har felsökt och testat men fortfarande har jag bara värme på höger sida och kallt på vänster.
Hör du om justermotorn fungerar på passagerarsidan?
Funkar den och du känner skillnad i temperaturen mellan Kallt och varmt, fast inte får till den riktigt kalla på ena sidan beror det oftast på låg köldmedievolym.
Dvs du har för lite gas i systemet.
Min far fick byta en spjällmotor på förarsidan då den dött, vilket gav detta fenomen.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Spjällproblemet är vanligt på förarsidan. Har ej hört att någon haft problem på passagerarsidan. Lutar mer åt problem med köldmediumnivån.
Spjället går väl att testa genom att maxa och minimera temperaturen? Då borde det röra sig. På passagerarsidan borde det bara lättare att komma åt dessutom.
___ Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Hade samma problem på en laguna II, där det var kallt på ena sidan o varmt på den andra. Jag gjorde bilen strömlös i några minuter o sen kopplade på batteriet så funkade det igen och så länge jag hade bilen. Tror inte det beror på köldmediemängden utan något med spjällen.