Laguna 03 A/C ger varmt på passagerare och kallt på föraren
Moderator: Forumpolisen
-
Laguna 03 A/C ger varmt på passagerare och kallt på föraren
Har haft en klagande passagerare som inte tyckte om att få varm luft när jag fick kyld och skön frisk luft idag.
Vad kan vara fel? har felsökt och testat men fortfarande har jag bara värme på höger sida och kallt på vänster.
Tacksam för goda förslag
Vad kan vara fel? har felsökt och testat men fortfarande har jag bara värme på höger sida och kallt på vänster.
Tacksam för goda förslag
Kanejpratafranska men kör Renault
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Laguna 03 A/C ger varmt på passagerare och kallt på föra
Hör du om justermotorn fungerar på passagerarsidan?
Funkar den och du känner skillnad i temperaturen mellan Kallt och varmt, fast inte får till den riktigt kalla på ena sidan beror det oftast på låg köldmedievolym.
Dvs du har för lite gas i systemet.
Funkar den och du känner skillnad i temperaturen mellan Kallt och varmt, fast inte får till den riktigt kalla på ena sidan beror det oftast på låg köldmedievolym.
Dvs du har för lite gas i systemet.
Johnny Söderström
-
Aaah,
Ok, det låter troligt eftersom vi har kört ganska mycket denna sommar med mycket A/C
Tack för tipset !
Kanejfranska men kör Renault
Ok, det låter troligt eftersom vi har kört ganska mycket denna sommar med mycket A/C
Tack för tipset !
Kanejfranska men kör Renault
Min far fick byta en spjällmotor på förarsidan då den dött, vilket gav detta fenomen.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Spjällproblemet är vanligt på förarsidan. Har ej hört att någon haft problem på passagerarsidan. Lutar mer åt problem med köldmediumnivån.
Spjället går väl att testa genom att maxa och minimera temperaturen? Då borde det röra sig. På passagerarsidan borde det bara lättare att komma åt dessutom.
Spjället går väl att testa genom att maxa och minimera temperaturen? Då borde det röra sig. På passagerarsidan borde det bara lättare att komma åt dessutom.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
-
- Forumpolis
- Firstname: John
- Surname: Ignell
Namn ort gäller fortfarande för inlägg på sidan
Allt enligt forumsreglerna som du antagligen läst och godkännt!
Allt enligt forumsreglerna som du antagligen läst och godkännt!
John Ignell Enviken
-
Tack Alla för era tips, jag skall boka en tid för A/C check hos lokala verkstaden på måndag.
Ha en skön söndag !
Ulf
Ha en skön söndag !
Ulf
bilder på när jag rev min dock på förarsidan som dom flesta verkar ha problem med
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 2&start=90
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 2&start=90
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Hej
Hade samma problem på en laguna II, där det var kallt på ena sidan o varmt på den andra. Jag gjorde bilen strömlös i några minuter o sen kopplade på batteriet så funkade det igen och så länge jag hade bilen. Tror inte det beror på köldmediemängden utan något med spjällen.
MVH
Roger
Hade samma problem på en laguna II, där det var kallt på ena sidan o varmt på den andra. Jag gjorde bilen strömlös i några minuter o sen kopplade på batteriet så funkade det igen och så länge jag hade bilen. Tror inte det beror på köldmediemängden utan något med spjällen.
MVH
Roger
Roger Emericsson, Norrköping