Radio slocknar alltid efter 30min (avstängd motor) Megane II

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
ruggedman

Radio slocknar alltid efter 30min (avstängd motor) Megane II

Post by ruggedman »

Radion slocknar alltid efter ca 30min (avstängd motor). Jag måste trycka på startknappen för att få igång "tändningen" o då varar det i ca 30 min igen sen slocknar det.

Är det något batterisparfunktion eller? Jag vill inte att det ska stängas av sig själv.

Läst på andra forum något med säkringar o jag har kollat mina o alla verkar vara hela.
Daniel G
Tony
Forumpolis

Re: Radio slocknar alltid efter 30min (avstängd motor) Megan

Post by Tony »

ruggedman wrote:Radion slocknar alltid efter ca 30min (avstängd motor). Jag måste trycka på startknappen för att få igång "tändningen" o då varar det i ca 30 min igen sen slocknar det.

Är det något batterisparfunktion eller? Jag vill inte att det ska stängas av sig själv.

Läst på andra forum något med säkringar o jag har kollat mina o alla verkar vara hela.
Japp så skall det vara
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ruggedman

Post by ruggedman »

Tony wrote:
ruggedman wrote:Radion slocknar alltid efter ca 30min (avstängd motor). Jag måste trycka på startknappen för att få igång "tändningen" o då varar det i ca 30 min igen sen slocknar det.

Japp så skall det vara
Tack Tony, men vet du ifall man kan ändra på de eller?
Daniel G
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

ruggedman wrote:
Tony wrote:

Japp så skall det vara
Tack Tony, men vet du ifall man kan ändra på de eller?
Nej sitter du alltid i bilen och lyssnar på radio??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ruggedman

Post by ruggedman »

Tony wrote: Nej sitter du alltid i bilen och lyssnar på radio??
Ja i princip dagligen.
Daniel G
Post Reply