Renault Clio Junior Cup
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
Renault Clio Junior Cup
Ja, det är som sagt beslutat att man ska byta ut de gamla R5:orna mot Cliosar.
Reglementet har släppts men det återstår fortfarande flera frågetecken att reda ut.
Tekniska reglementet finns här:
http://www.sskracing.com/Reglemente/Tek ... %20Cup.pdf
Lite grovt från reglementet:
I grunden är det ett Grupp-N reglemente. Tillåtna bilar är Clio RT av årsmodell 91-93. Motor skall vara E7J-710, 5-växlad standard växellåda (JB1-043).
Det så kallade "kitet" består av komplett fjäderben fram samt dämpare bak som beställs av klassens tekniska support, avgassystem från Ferrita skall användas (racekatalysator valfritt), skyddsbur beställs från KBT i Köping, en vinge är framtagen och beställs från Renaults återförsäljare.
Reglementet har släppts men det återstår fortfarande flera frågetecken att reda ut.
Tekniska reglementet finns här:
http://www.sskracing.com/Reglemente/Tek ... %20Cup.pdf
Lite grovt från reglementet:
I grunden är det ett Grupp-N reglemente. Tillåtna bilar är Clio RT av årsmodell 91-93. Motor skall vara E7J-710, 5-växlad standard växellåda (JB1-043).
Det så kallade "kitet" består av komplett fjäderben fram samt dämpare bak som beställs av klassens tekniska support, avgassystem från Ferrita skall användas (racekatalysator valfritt), skyddsbur beställs från KBT i Köping, en vinge är framtagen och beställs från Renaults återförsäljare.
-
- Posts: 271
- Joined: 05 Feb 2003, 17:07
- Location: Sweden
- Contact:
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
Det blir nog bra när allt är utrett. Annars var R5:orna helsköna som "räserbilar", men tydligen hade vissa problem att hitta reservdelar. Ett annat argument var att om R5 byts mot Clio så skulle Renault centralt stödja klassen, så jag hoppas det löftet hålls nu.
Körde förresten en 1,4RT med Energy-motor i helgen och de små rackarna var piggare än jag trodde. Den kan inte mäta sig med 16V:n eller R5:an i accelerationen - men klart förvånad över hur bra den gick ändå.
Körde förresten en 1,4RT med Energy-motor i helgen och de små rackarna var piggare än jag trodde. Den kan inte mäta sig med 16V:n eller R5:an i accelerationen - men klart förvånad över hur bra den gick ändå.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Brink</i>
<br />Energy står det väl på alla motorer??
På ventilkåpan??
/Ted
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja om man har energy motorn...inte annars..
<br />Energy står det väl på alla motorer??
På ventilkåpan??
/Ted
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja om man har energy motorn...inte annars..
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Körde förresten en 1,4RT med Energy-motor i helgen och de små rackarna var piggare än jag trodde. Den kan inte mäta sig med 16V:n eller R5:an i accelerationen - men klart förvånad över hur bra den gick ändå.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
heheh då ska du pröva min, [;)]
Körde förresten en 1,4RT med Energy-motor i helgen och de små rackarna var piggare än jag trodde. Den kan inte mäta sig med 16V:n eller R5:an i accelerationen - men klart förvånad över hur bra den gick ändå.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
heheh då ska du pröva min, [;)]