Låter som rinnande vatten (Clio II)
Moderator: Forumpolisen
Låter som rinnande vatten (Clio II)
Tjena forumgänget,
Genom min sambo så har jag en Clio II -98.
När man startar bilen – och ibland även under körning vid gaspådrag eller rondellkörning – låter det som det rinner vatten strax under vindrutan. Det är nästan ett porlande ljud som hörs under några korta sekunder.
Några idéer på vad det är och vad som behöver göras?
När man startar bilen – och ibland även under körning vid gaspådrag eller rondellkörning – låter det som det rinner vatten strax under vindrutan. Det är nästan ett porlande ljud som hörs under några korta sekunder.
Nisse Svärd
– Renault Clio 1,4 -00
– Citroën C6 2,7 HDI Exclusive -07
– Renault Clio 1,4 -00
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Låter som rinnande vatten (Clio II)
Ta bort plasten framför vindrutan (torkardiket) och kolla om det finns vatten därinunder.
Finns det vatten så är torkardikets dränering igensatt ( en på var sida om torkardiket) och med största sannorlikhet kan det börja läcka in vatten i bilen.
Börja med att kolla där.
Finns det vatten så är torkardikets dränering igensatt ( en på var sida om torkardiket) och med största sannorlikhet kan det börja läcka in vatten i bilen.
Börja med att kolla där.
Johnny Söderström
Kolla att du har tillräckligt med kylarvätska...NiceSword wrote:Tjena forumgänget,
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Will do! Bilen står inne i ett varmgarage och det porlande lätet uppstår när man startar motorn och bilen är fortfarande stillastående. Luft i kylarsystemet låter rimligt. Ska kollas pronto.Tony wrote: Kolla att du har tillräckligt med kylarvätska...
Nisse Svärd
– Renault Clio 1,4 -00
– Renault Clio 1,4 -00
Glömde återkoppla.
Visst var det för lite kylarvätska. Efter påfyllnad tog det en liten stund, men nu är ljudet av porlande vatten borta.
Visst var det för lite kylarvätska. Efter påfyllnad tog det en liten stund, men nu är ljudet av porlande vatten borta.
Nisse Svärd
– Renault Clio 1,4 -00
– Renault Clio 1,4 -00
ibland är det enkla "fel"NiceSword wrote:Glömde återkoppla.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Yes, och ibland blir det också enkla lösningar tack vare kunniga forummedlemmar – stort tack Tony!!Tony wrote: ibland är det enkla "fel"
Nisse Svärd
– Renault Clio 1,4 -00
– Renault Clio 1,4 -00