hur många trimmade 12v motorer har du sett på nätet? har inte sett en enda 12v turbo tex, nu är dom ju inte vanliga men,jag tror inte dom blev någon direkt hit
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jobbiga är att det är precis vad jag har sett. Söker man på 21 turbo 12v så dyker det upp enstaka. Men dom verkar gå någe sjukt !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Robin wrote:Jobbiga är att det är precis vad jag har sett. Söker man på 21 turbo 12v så dyker det upp enstaka. Men dom verkar gå någe sjukt !
klart att det alltid finns någon som gjort det. Men det gör nog en 8v åxå med dom rätta prylarna, tillsnyggad topp och turbo kam,sen tror jag att det behövs ett eftermarknadssprut.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Vet du om dennis har eller du nån kam typ sliten eller original som man kan slipa om ?
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Enda stället jag har hittat en är catcams, och dom ska ha 6500:- vilket jag anser är ett starkt överpris
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Jaa haha, det förstås. Men hittar jag en original så kan piper cams slipa om den för 180pund
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Har en kompis,,, Åströms motortrimmning, han har tagit fram en helt ny matris till den vipparmsutväxlingen. Peter har sådana i sin Alpine nu men det är inte bestyckat ännu. Krävs mycket omjustering där så du lär behöva ett programerbart sprut också.
Besök gärna min hemsida! http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Skulle vilja ha en 272 kam typ, sen mappa detta efter ethanol. Har mappat en gång och det gick bra. Kanske behövs värre doningar men engelsmännen kör 272 med original styrbox mappad då.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Nu börjar våren närma sig med stormsteg och det rycker lite i 21:a tarmen.
Jag har lyckats fiska fram en kontakt i england som kommer lämna in en kam på deras lokala firma http://www.newman-cams.com/
Det slipar om denna till 276 och skickar den till mig. Sen är det montering. Och dom är ju så briljant skapta så toppen måste lyftas i och med detta.
då blir det kamremssats vilket inte är svårt att få tag på. Men däremot toppbultar som är lite klurigare att hitta.
Nån som vet om det går att beställa några förstärkta sådana från nått ställe nånstans ?! =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: