Laguna abs krans bak
Moderator: Forumpolisen
Laguna abs krans bak
Hej har en Laguna 1,8 00, håller på och byter navet bak på höger sida, har köpet ett begagnat på skroten men den har abs krans och det har inte min gamla. Killen som jobbar där säger att det ska inte vara några problem, men jag är lite tveksam, vill inte att abs lampan tänds.
Vad tycker ni kan det funka ändå. Tackar för svar.
sasha gr
Re: Laguna abs krans bak
Så du tror att abs lampan skall tändas, fast bilen inte har ABS ?? det finns ju inte ens givare som kan känna om det sitter en abs krans, varför skulle då lampan tändas som inte fungerar.sasha wrote:Hej har en Laguna 1,8 00, håller på och byter navet bak på höger sida, har köpet ett begagnat på skroten men den har abs krans och det har inte min gamla. Killen som jobbar där säger att det ska inte vara några problem, men jag är lite tveksam, vill inte att abs lampan tänds.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Nej, men bilen har abs det kände jag i vintras, grejen att ingen abs krans är monterad på gamla navet. Det finns någon givare på själva axel, vet inte vad är för givare.
sasha gr
Nej den går inte att använda vad han som sålde den än säger!
Dom tidiga Laguna I har krans och dom senare har en "magnetkrans" inbyggd i hjullagret. Även om du skulle få dit det och koppla ihop kabeln så har dom olika kuggdelning så abs:n skulle få fnatt.
Dom tidiga Laguna I har krans och dom senare har en "magnetkrans" inbyggd i hjullagret. Även om du skulle få dit det och koppla ihop kabeln så har dom olika kuggdelning så abs:n skulle få fnatt.
/Mats Nilsson #524