Laguna abs krans bak

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
sasha
Posts: 5
Joined: 23 May 2012, 20:18
Location: norrköping

Laguna abs krans bak

Post by sasha »

Hej har en Laguna 1,8 00, håller på och byter navet bak på höger sida, har köpet ett begagnat på skroten men den har abs krans och det har inte min gamla. Killen som jobbar där säger att det ska inte vara några problem, men jag är lite tveksam, vill inte att abs lampan tänds.
Vad tycker ni kan det funka ändå. Tackar för svar.
sasha gr
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Laguna abs krans bak

Post by Tony »

sasha wrote:Hej har en Laguna 1,8 00, håller på och byter navet bak på höger sida, har köpet ett begagnat på skroten men den har abs krans och det har inte min gamla. Killen som jobbar där säger att det ska inte vara några problem, men jag är lite tveksam, vill inte att abs lampan tänds.
Vad tycker ni kan det funka ändå. Tackar för svar.
Så du tror att abs lampan skall tändas, fast bilen inte har ABS ?? :roll: :roll: :? det finns ju inte ens givare som kan känna om det sitter en abs krans, varför skulle då lampan tändas som inte fungerar. :?: :?:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
sasha
Posts: 5
Joined: 23 May 2012, 20:18
Location: norrköping

Re: Laguna abs krans bak

Post by sasha »

Nej, men bilen har abs det kände jag i vintras, grejen att ingen abs krans är monterad på gamla navet. Det finns någon givare på själva axel, vet inte vad är för givare.
sasha gr
Mats
Posts: 131
Joined: 10 Dec 2002, 00:53
Location: Stockholm

Re: Laguna abs krans bak

Post by Mats »

Nej den går inte att använda vad han som sålde den än säger!
Dom tidiga Laguna I har krans och dom senare har en "magnetkrans" inbyggd i hjullagret. Även om du skulle få dit det och koppla ihop kabeln så har dom olika kuggdelning så abs:n skulle få fnatt.
/Mats Nilsson #524
sasha
Posts: 5
Joined: 23 May 2012, 20:18
Location: norrköping

Re: Laguna abs krans bak

Post by sasha »

Tänkte att det var nåt sånt, tackar för svar.
sasha gr
Post Reply