Kangoo regnar in!
Moderator: Forumpolisen
Kangoo regnar in!
ny på forumet med lånad bil, men eftersom den är lite vanskött och jag är den enda som tar tyag i saker i familjen så lär jag återkomma
nu har jag alltså lånat en kangoo av svärmor för lastkapacitetens skull, och tänkte att jag skulle försöka fixa den som tack. grejen är att den ha en ordentlig sjö under passagerarstolen fram och blöt framför båda passagerarstolar bak.
finns det något ställe där dessa kärror brukar regna in?
tack på förhand!
nu har jag alltså lånat en kangoo av svärmor för lastkapacitetens skull, och tänkte att jag skulle försöka fixa den som tack. grejen är att den ha en ordentlig sjö under passagerarstolen fram och blöt framför båda passagerarstolar bak.
finns det något ställe där dessa kärror brukar regna in?
tack på förhand!
albin ekensberg
Re: Kangoo regnar in!
Takantennen brukar kunna läcka på renaulten. Men ja vet inte hur det ser ut på kangoo.
Annars monterar man bort den inifrån under takbelysningen. Brukar sätta en silikon klutt precis där hålet är.
Annars monterar man bort den inifrån under takbelysningen. Brukar sätta en silikon klutt precis där hålet är.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
antennen verkar det inte vara, och dörrlisterna tycker jag ser bra ut..
den har samlat vatten mellan golvmatta och kaross på hela högersida!
den har samlat vatten mellan golvmatta och kaross på hela högersida!
albin ekensberg
Kolla rosthål i främre och bakre hjulhus. Knacka med något spetsigt
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Om den har AC så kan det vara stopp i dräneringen
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.