Startkrans Laguna II diesel..?
Moderator: Forumpolisen
Startkrans Laguna II diesel..?
Ja men dåså var pärlan på lyften igen och denna gång konstaterades att startkransen var helt slut en kostnad på ca 20tusen.Finfint så här i semestertider Frågan är varför blir den slut och är kostnaden rimlig..?Man ska alltså byta kransen en del som inte går att få tag på lös enligt Volvo,stämmer det?Blir lite trött på detta franska helvete nu och för att inte säga ruinerad..Men nånstans gillar jag bilen och bara den startar och går är jag helnöjd..
Re: Startkrans Laguna II diesel..?
Låter inte alltför roligt! Finns det inte en mek som kan göra det billigare? 20´låter väldigt dyrt.Varför inte kolla upp vad en utbytesmotor kostar? Kanske du får en bättre motor än den du har nu...till bättre peng.
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Grand Scenic 2.0T-05
Har kollat lite på bildelsbasen och billigatse är runt 15000 för en motorn sen tillkommer ju bytet..
Det är dubbelmassesvänghjul så det är ingen konstig prissättning för ett sådant arbete på märkesverkstad här i sverige, oavsett bilmärke.
Dubbelmassesvänghjul ska bytas vid kopplingsbyte och ingår i vissa satser man köper. Vet att Tony här har hittat ngn. sats från england massvis billigare till sin Lag.
Dubbelmassesvänghjul ska bytas vid kopplingsbyte och ingår i vissa satser man köper. Vet att Tony här har hittat ngn. sats från england massvis billigare till sin Lag.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Dennis wrote:Det är dubbelmassesvänghjul så det är ingen konstig prissättning för ett sådant arbete på märkesverkstad här i sverige, oavsett bilmärke.
Låter extra roligt då det på min ska ha bytts koppling ganska nyligen..
Då fuskade de och inte bytte svänghjulet! Då lämnar inte heller tillverkaren av kopplingsatsen någon garanti.
-GRATTIS!
-GRATTIS!
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tack för det du det värmde Är i valet och kvalet om jag ska sälja som den är eller laga skiten..Känns surt att kosta på i stort sett vad den är värd..
Innan du gör något radikalt! Det kanske finns någon på forumet som känner till någon billigare mek i dina trakter? Sen verkade ju 100£ som en rimlig summa för svänghjulet. Antar om du skulle sälja lagunan som den står så vore den knappast värd mer än några tusenlappar. Sen är ju frågan hur långt din bil gått, skicket osv
allt måste ju sättas i relation var bilen är värd nu
Hoppas verkligen du hittar en bra lösning på problemet!
allt måste ju sättas i relation var bilen är värd nu
Hoppas verkligen du hittar en bra lösning på problemet!
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Grand Scenic 2.0T-05