Startkrans Laguna II diesel..?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
chrill3
Posts: 142
Joined: 03 Jul 2010, 08:02
Location: Söderhamn

Startkrans Laguna II diesel..?

Post by chrill3 »

Ja men dåså var pärlan på lyften igen och denna gång konstaterades att startkransen var helt slut en kostnad på ca 20tusen.Finfint så här i semestertider :evil: Frågan är varför blir den slut och är kostnaden rimlig..?Man ska alltså byta kransen en del som inte går att få tag på lös enligt Volvo,stämmer det?Blir lite trött på detta franska helvete nu och för att inte säga ruinerad..Men nånstans gillar jag bilen och bara den startar och går är jag helnöjd..
linkan62
Posts: 144
Joined: 26 Jan 2010, 18:20
Location: Växjö

Re: Startkrans Laguna II diesel..?

Post by linkan62 »

Låter inte alltför roligt! Finns det inte en mek som kan göra det billigare? 20´låter väldigt dyrt.Varför inte kolla upp vad en utbytesmotor kostar? Kanske du får en bättre motor än den du har nu...till bättre peng.
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
chrill3
Posts: 142
Joined: 03 Jul 2010, 08:02
Location: Söderhamn

Re: Startkrans Laguna II diesel..?

Post by chrill3 »

Har kollat lite på bildelsbasen och billigatse är runt 15000 för en motorn sen tillkommer ju bytet.. :roll:
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Startkrans Laguna II diesel..?

Post by Dennis »

Det är dubbelmassesvänghjul så det är ingen konstig prissättning för ett sådant arbete på märkesverkstad här i sverige, oavsett bilmärke.
Dubbelmassesvänghjul ska bytas vid kopplingsbyte och ingår i vissa satser man köper. Vet att Tony här har hittat ngn. sats från england massvis billigare till sin Lag.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Stymie
Posts: 3623
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Startkrans Laguna II diesel..?

Post by Stymie »

___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
chrill3
Posts: 142
Joined: 03 Jul 2010, 08:02
Location: Söderhamn

Re: Startkrans Laguna II diesel..?

Post by chrill3 »

Dennis wrote:Det är dubbelmassesvänghjul så det är ingen konstig prissättning för ett sådant arbete på märkesverkstad här i sverige, oavsett bilmärke.
Dubbelmassesvänghjul ska bytas vid kopplingsbyte och ingår i vissa satser man köper. Vet att Tony här har hittat ngn. sats från england massvis billigare till sin Lag.

Låter extra roligt då det på min ska ha bytts koppling ganska nyligen.. :?
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Startkrans Laguna II diesel..?

Post by Dennis »

Då fuskade de och inte bytte svänghjulet! Då lämnar inte heller tillverkaren av kopplingsatsen någon garanti.
-GRATTIS!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
chrill3
Posts: 142
Joined: 03 Jul 2010, 08:02
Location: Söderhamn

Re: Startkrans Laguna II diesel..?

Post by chrill3 »

Tack för det du det värmde :cry: Är i valet och kvalet om jag ska sälja som den är eller laga skiten..Känns surt att kosta på i stort sett vad den är värd..
linkan62
Posts: 144
Joined: 26 Jan 2010, 18:20
Location: Växjö

Re: Startkrans Laguna II diesel..?

Post by linkan62 »

Innan du gör något radikalt! Det kanske finns någon på forumet som känner till någon billigare mek i dina trakter? Sen verkade ju 100£ som en rimlig summa för svänghjulet. Antar om du skulle sälja lagunan som den står så vore den knappast värd mer än några tusenlappar. Sen är ju frågan hur långt din bil gått, skicket osv
allt måste ju sättas i relation var bilen är värd nu

Hoppas verkligen du hittar en bra lösning på problemet!
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Post Reply