Omprogramering av panel
Moderator: Forumpolisen
Omprogramering av panel
Vid installation av en ny panel blev resultatet att panelen visar växellägen för en automatlåda fast bilen är manuell.
Det var inte en Renault ÅF som gjorde jobbet så de hänvisar till Reimes för åtgärd.
Är det någon som vet om man kan göra dessa inställningar själv?
Bilen är en Renault Scenic -04
Det var inte en Renault ÅF som gjorde jobbet så de hänvisar till Reimes för åtgärd.
Re: Omprogramering av panel
Haha ja men eftersom dom gjorde jobbet får dom väl fixa det?? dom har ju tagit på sig att fixa bilen..Keoh wrote:Vid installation av en ny panel blev resultatet att panelen visar växellägen för en automatlåda fast bilen är manuell.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Om det är ett nytt cluster du satt i så måste det programeras efter din modell. Inget du kan göra själv. Likaså om det ändrats efter lagning av ditt gamla cluster. Man undrar ju förstås vad det är för klåpare du vänt dig till som åtar sig ett arbete men inte kan göra jobbet fullt ut
Eftersom dom hänvisar till Rejmes är det nog så att du måste vända dig till dom. Renault nordic har nu goodwill på instrumentcluster till scenic. Man betalar endast 20% av totalkostnaden ca 1700sek. Det gjorde jag och är nöjd
Eftersom dom hänvisar till Rejmes är det nog så att du måste vända dig till dom. Renault nordic har nu goodwill på instrumentcluster till scenic. Man betalar endast 20% av totalkostnaden ca 1700sek. Det gjorde jag och är nöjd
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Grand Scenic 2.0T-05
Tack för informationen. Det löste sig till slut. De betalade fixen.
Anledningen till krånglet var att min dotter köpte bilen på en liten bilfirma som själva inte kunde något om detta problem.
Det tog drygt 4 veckor att få panelen lagad och sedan utbytt för att sedan ha sistnämnda problem.
Jag tror jag håller mig till SAAB även i fortsättningen. Där får man bilen fixad på max 3 dar även när en växellåda rasar..
Jag får helt enkelt hålla tummarna för märket.
Anledningen till krånglet var att min dotter köpte bilen på en liten bilfirma som själva inte kunde något om detta problem.
Det tog drygt 4 veckor att få panelen lagad och sedan utbytt för att sedan ha sistnämnda problem.
Jag tror jag håller mig till SAAB även i fortsättningen. Där får man bilen fixad på max 3 dar även när en växellåda rasar..
Jag får helt enkelt hålla tummarna för märket.
Kent Öhman
Bra att det löste sig!
Saab är säkert bra!!! så länge dom håller. Dom har ju haft problem med "oilsludge"
där olja koksar och trycks ut lite här o var. samt instrumentfel samt lite annat smått o gott. Renault står nog sig rätt så bra i jämförelse
Saab är säkert bra!!! så länge dom håller. Dom har ju haft problem med "oilsludge"
där olja koksar och trycks ut lite här o var. samt instrumentfel samt lite annat smått o gott. Renault står nog sig rätt så bra i jämförelse
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Grand Scenic 2.0T-05
Tja, De lär väl ha erfarenhet av den sortens reparationerKeoh wrote:Jag tror jag håller mig till SAAB även i fortsättningen. Där får man bilen fixad på max 3 dar även när en växellåda rasar..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Eller kolvar som värmenyper i 2/3'n cylinder. men det är ju bagatellerJoakim16v wrote:Tja, De lär väl ha erfarenhet av den sortens reparationerKeoh wrote:Jag tror jag håller mig till SAAB även i fortsättningen. Där får man bilen fixad på max 3 dar även när en växellåda rasar..
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem