Hjulsidor alufälgar?Laguna-02

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
chrill3

Hjulsidor alufälgar?Laguna-02

Post by chrill3 »

Är på jakt efter ett par hjulsidor då jag trodde jag hade plåtfälgar..Men det var alufälgar som ser ut som plåtfälgar :shock:

Hjulsidor till de kostar 700kr stycket på Volvo tydligen..passar vanliga eftermarknadssidor på dessa fälgar och varför gör man plåt "lookalike" alufälgar?
LOKE

Re: Hjulsidor alufälgar?Laguna-02

Post by LOKE »

Ska du köpa hjulsidor köp original på Volvo. Dyrare och snyggare och så sitter dom bättre.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

chrill3 wrote:Är på jakt efter ett par hjulsidor då jag trodde jag hade plåtfälgar..Men det var alufälgar som ser ut som plåtfälgar :shock:

Hjulsidor till de kostar 700kr stycket på Volvo tydligen..passar vanliga eftermarknadssidor på dessa fälgar och varför gör man plåt "lookalike" alufälgar?
ingen aning först trodde jag det hade med tryckgivarna att göra,att alu stör mindre, men vad jag vet så skall det finnas plåtfälgar med tryckgivare åxå, men dom kanske satte alu/plåt på dom med tryckvisning??? har ingen aning, men har precis som du på min.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
chrill3

Post by chrill3 »

LOKE wrote:Ska du köpa hjulsidor köp original på Volvo. Dyrare och snyggare och så sitter dom bättre.

Jo men till dessa fälgar är det alltså en speciell hjulsida med centrum som skruvas bla och kostar 700 styck dvs 2800 för 4 stycken det får man alufälgar för ju..
Passar andra original sidor?
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

köp en sprayburk och måla dom i en roligare färg än svart. :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

LOKE

Post by LOKE »

chrill3 wrote:
LOKE wrote:Ska du köpa hjulsidor köp original på Volvo. Dyrare och snyggare och så sitter dom bättre.

Jo men till dessa fälgar är det alltså en speciell hjulsida med centrum som skruvas bla och kostar 700 styck dvs 2800 för 4 stycken det får man alufälgar för ju..
Okej , men köp ett par bättre beg alufälgar istället. :wink:
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

chrill3 wrote:

har du testat att det är som dom säger? testa med några billiga vanliga .

chrill3

Post by chrill3 »

Nej har inte provat ännu men ska vid tillfälle..Annars får det bli svarta alufälgar med plåtlook.. 8)
Post Reply