Hjulsidor alufälgar?Laguna-02
Moderator: Forumpolisen
Hjulsidor alufälgar?Laguna-02
Är på jakt efter ett par hjulsidor då jag trodde jag hade plåtfälgar..Men det var alufälgar som ser ut som plåtfälgar
Hjulsidor till de kostar 700kr stycket på Volvo tydligen..passar vanliga eftermarknadssidor på dessa fälgar och varför gör man plåt "lookalike" alufälgar?
Hjulsidor till de kostar 700kr stycket på Volvo tydligen..passar vanliga eftermarknadssidor på dessa fälgar och varför gör man plåt "lookalike" alufälgar?
Re: Hjulsidor alufälgar?Laguna-02
Ska du köpa hjulsidor köp original på Volvo. Dyrare och snyggare och så sitter dom bättre.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Renault Clio IV 2013
ingen aning först trodde jag det hade med tryckgivarna att göra,att alu stör mindre, men vad jag vet så skall det finnas plåtfälgar med tryckgivare åxå, men dom kanske satte alu/plåt på dom med tryckvisning??? har ingen aning, men har precis som du på min.chrill3 wrote:Är på jakt efter ett par hjulsidor då jag trodde jag hade plåtfälgar..Men det var alufälgar som ser ut som plåtfälgar
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
LOKE wrote:Ska du köpa hjulsidor köp original på Volvo. Dyrare och snyggare och så sitter dom bättre.
Jo men till dessa fälgar är det alltså en speciell hjulsida med centrum som skruvas bla och kostar 700 styck dvs 2800 för 4 stycken det får man alufälgar för ju..
Passar andra original sidor?
köp en sprayburk och måla dom i en roligare färg än svart.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Okej , men köp ett par bättre beg alufälgar istället.chrill3 wrote:LOKE wrote:Ska du köpa hjulsidor köp original på Volvo. Dyrare och snyggare och så sitter dom bättre.
Jo men till dessa fälgar är det alltså en speciell hjulsida med centrum som skruvas bla och kostar 700 styck dvs 2800 för 4 stycken det får man alufälgar för ju..
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Renault Clio IV 2013
har du testat att det är som dom säger? testa med några billiga vanliga .chrill3 wrote:LOKE wrote:Ska du köpa hjulsidor köp original på Volvo. Dyrare och snyggare och så sitter dom bättre.
Nej har inte provat ännu men ska vid tillfälle..Annars får det bli svarta alufälgar med plåtlook..