Problemlösning död stereo Megane -07
Moderator: Forumpolisen
-
Problemlösning död stereo Megane -07
Jag hade problem med att min fabriksmonterade stereo var heldöd. Enda tecknet på liv var att on/off-knappen lös. Jag kontaktade en märkesverkstad för konsultation. Rådet jag fick var att koppla loss pluspolen på batteriet en liten stund. Koppla tillbaks den och knappa in stereokoden.
Jag gjorde detta och stereon startade utan problem. Enligt killen på verkstaden var detta tydligen ett vanligt problem till råga på allt. Bra för övriga forum-medlemmar att känna till alltså.
Jag gjorde detta och stereon startade utan problem. Enligt killen på verkstaden var detta tydligen ett vanligt problem till råga på allt. Bra för övriga forum-medlemmar att känna till alltså.
Robert Lindberg
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Problemlösning död stereo Megane -07
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Men vad killen på verkstaden glömde var att du kunde få en ny stereo om bilen berörs av den kampanjen. Felet kommer komma tillbaka i höst, tål ej 0 gradigt.robertigbg wrote:Jag hade problem med att min fabriksmonterade stereo var heldöd. Enda tecknet på liv var att on/off-knappen lös. Jag kontaktade en märkesverkstad för konsultation. Rådet jag fick var att koppla loss pluspolen på batteriet en liten stund. Koppla tillbaks den och knappa in stereokoden.
Jonas
-
Jodå, det sade han också. Att Renault har problem med sin fabriksmonterade stereo och att de byter ut den kostnadsfritt. Ska utnyttja detta så småningom.
Robert Lindberg