Problemlösning död stereo Megane -07

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
robertigbg

Problemlösning död stereo Megane -07

Post by robertigbg »

Jag hade problem med att min fabriksmonterade stereo var heldöd. Enda tecknet på liv var att on/off-knappen lös. Jag kontaktade en märkesverkstad för konsultation. Rådet jag fick var att koppla loss pluspolen på batteriet en liten stund. Koppla tillbaks den och knappa in stereokoden.

Jag gjorde detta och stereon startade utan problem. Enligt killen på verkstaden var detta tydligen ett vanligt problem till råga på allt. Bra för övriga forum-medlemmar att känna till alltså.
Robert Lindberg
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Problemlösning död stereo Megane -07

Post by Stymie »

[smilie=icon_up.gif]
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
RTBTEK

Post by RTBTEK »

robertigbg wrote:Jag hade problem med att min fabriksmonterade stereo var heldöd. Enda tecknet på liv var att on/off-knappen lös. Jag kontaktade en märkesverkstad för konsultation. Rådet jag fick var att koppla loss pluspolen på batteriet en liten stund. Koppla tillbaks den och knappa in stereokoden.

Jag gjorde detta och stereon startade utan problem. Enligt killen på verkstaden var detta tydligen ett vanligt problem till råga på allt. Bra för övriga forum-medlemmar att känna till alltså.
Men vad killen på verkstaden glömde var att du kunde få en ny stereo om bilen berörs av den kampanjen. Felet kommer komma tillbaka i höst, tål ej 0 gradigt.
Jonas
robertigbg

Post by robertigbg »

Jodå, det sade han också. Att Renault har problem med sin fabriksmonterade stereo och att de byter ut den kostnadsfritt. Ska utnyttja detta så småningom.
Robert Lindberg
Post Reply