Som de flesta känner till så är ju inte garaget direkt tomt så det ekar hos mig, men det brukar ALLTID saknas något att åka med under vintern,hmm....
Igentligen skulle man väl köpa en Ford eller Missibussi eller något annat som man bara kan kasta sedan när våren kommer, men det har så många gånger förut spårat ur precis som nu troligen, att man får erbjudande om något repobjekt som är intressant i R-familjen. Ja,ja jag har ju delar till den och det är nog "bara" de och de och de som behöver fixas sedan fäster man sig vid den och vinterskottet blev en i samlingen iallafall....
Nu var allt klart för denna vintern, jag hade fått tag på en "skattesmitarbil" (12 TL -77) perfekt tänkte jag -Liten motor snål motor,bra värme, okomplicerad och minimal el, robust konstruktion, billig försäkring, SKATTEBEFRIAD
2009 har varit ett skitår för mig på många sätt men 2010 verkar bli bra på lika många sätt
2 sekunder senare bestämmer jag träff med fransmannen och det var inget för tidigt aprilskämt.
-Vill du ha den så kom och hämta, tycker det är lite synd att skrota den.
Berättade för honom om min Fuego som det ska bli 21 Turbo spis i och lite av de andra 21'na i familjen och sa att målsättningen med hans bil var att sätta fart på den så den är körbar och man kan testa delarna lite innan man tar isär den som reservdelsbil. -Jag hade inga större förväntningar på att det skulle vara så mycket att ha utan mer att, - jaha nu har man samlat på sig mera skrot igen, va skulle man göra det för??
Väl på plats så,, Va!!?? den ser väl inte så illa ut
Hasa upp skiten på kärran bara så får vi kolla resten hemma.. men jag var klart överaskad av skicket.
Start bostern kopplades på mest för att kunna flytta den med hjälp av startmotorn, bromsarna ligger på viste jag också. Brummm,,den startade ju fint, gick bra i maskin???så den kördes upp på släpet för egen maskin efter vi fått lite luft ur garagegrannens kompessor
Årets längsta körning i halka utfördes också den dagen. Det var sparkföre hela vägen med avbrott på E4'n från Elmiarondellen t.o.m Jönköpingsbacken.
Ett stor tack till alla inblandade.
-Le president för tipset.
-Tony för transporthjälp Laguna expressen,tyvärr så fick jag ingen vettig demonstration av vad hans uppgradering av effekt och vrid gjorde för nytta mer än att det spann låss på ALLA växlar så fort turbon började ladda
-Fransmannen som skänkte bort den
- Och de andrasom inte han och ringa lika fort som jag