04' Megane 1,9 dci "check injection"
Moderator: Forumpolisen
04' Megane 1,9 dci "check injection"
Fikk varning i display, efter å ha kjørt i ganska extrema temp, -32 på fjellet, +18 gjennom tunnell, derefter minus 22. Store variasjoner innom 2 timers kjøring.
Varning kom etter et stopp. Bilen går fint den, så tror vel at det ikke er noe fel, men finns det et sätt at nullstille dette, eller må jeg på verksted!
Varning kom etter et stopp. Bilen går fint den, så tror vel at det ikke er noe fel, men finns det et sätt at nullstille dette, eller må jeg på verksted!
Re: 04' Megane 1,9 dci "check injection"
brukar nollställa sig efter omstart, om felet kvarstår så är något fel och behöver kollas, man kan med servicedatorn se vad den larmade för..Pernille wrote:Fikk varning i display, efter å ha kjørt i ganska extrema temp, -32 på fjellet, +18 gjennom tunnell, derefter minus 22. Store variasjoner innom 2 timers kjøring.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: 04' Megane 1,9 dci "check injection" LØST
..innom verkstad idag, felkod =defekt glødeplugg! Bytte alle 4, og var iväg før kl 9 (bra service!!)
Re: 04' Megane 1,9 dci "check injection" LØST
Vad kostade detta?Pernille wrote:..innom verkstad idag, felkod =defekt glødeplugg! Bytte alle 4, og var iväg før kl 9 (bra service!!)
Andreas Hammarbäck
Re: 04' Megane 1,9 dci "check injection"
NOK 2300,- eks MVA!! blir vel ca 2800 Sek!
Enl mek så tar jobben halvtime..OM glødstiften ikke sitter fast!
Årsak er at det er sotbelegg (småkjøring) på glødstift, som isolerer, og når det blir j... kaldt så blir stiften overopphetad, siden den ikke får avgi varme til omgivelsene..
Formidligen billigere i Sverige enn Norge.
Enl mek så tar jobben halvtime..OM glødstiften ikke sitter fast!
Årsak er at det er sotbelegg (småkjøring) på glødstift, som isolerer, og når det blir j... kaldt så blir stiften overopphetad, siden den ikke får avgi varme til omgivelsene..
Formidligen billigere i Sverige enn Norge.