Hjullagerbyte Kangoo -98

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
christeen

Hjullagerbyte Kangoo -98

Post by christeen »

Hallå,
Tänkte kolla om det är någon som vet var jag kan hitta en utförlig beskrivning på hur man byter hjullager på min Kangoo -98, Finns det inga Haynesböcker till Renault?? Kanske någon kan beskriva hur ett byte går till.

Tack på förhand..... :lol:
Rattar en Laguna kombi -04 2,0 T samt Kangoo 1,6 16v -04
Tony
Forumpolis

Re: Hjullagerbyte Kangoo -98

Post by Tony »

plocka bort spindeln sätt i en press, pressa ur lagret i med det nya och montera spindeln igen..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
christeen

Post by christeen »

Tack för tipset, är ju själv ingen mekare så alla tips välkomnas...jag hör ju att ett lager behöver bytas men hur tar jag reda på vilket lager det är??? Hör ju att "Lagerljudet" försvinner när man svänger höger men hur kan man säkrast ta reda på vilken sida det är då det inte går att höra???
Rattar en Laguna kombi -04 2,0 T samt Kangoo 1,6 16v -04
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

christeen wrote:Tack för tipset, är ju själv ingen mekare så alla tips välkomnas...jag hör ju att ett lager behöver bytas men hur tar jag reda på vilket lager det är??? Hör ju att "Lagerljudet" försvinner när man svänger höger men hur kan man säkrast ta reda på vilken sida det är då det inte går att höra???
om det försvinner när du svänger höger så är det höger sida eftersom det avlastas..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply