RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

mange wrote:Men då är du ju snart klar :D
hehe ja det kan man kanske kalla det..men man skall inte ropa hej innan man är över ån..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

har du provat nya tunerstudio?

bara beta änsålänge men ändå :)

http://www.efianalytics.com/TunerStudio/

större anledning att montera en tft i instrumentpanelen ;)
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

figgesoft wrote:har du provat nya tunerstudio?

bara beta änsålänge men ändå :)

http://www.efianalytics.com/TunerStudio/

större anledning att montera en tft i instrumentpanelen ;)
visste inte att det fanns.. 8)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

http://www.k-tecracing.com/show_product ... 2822&pic=1

50+hk med orginal komp (11:1) jag har 10:1 så 215 hk borde vara plättlätt att knäcka trots att jag bara har 150hk från början, sedan kan man ju köra på miljöbränsle och ladda lite hårdare.. så 100+ hk skall inte vara omöjligt.. kommer även sänka kompet lite och använda H profilstakar för hållbarheten.
Min turbo skall orka med runt 300hk på E85 runt 280 på 95okt ..
Tror jag kommer behöva en diff till cliosport lådan..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Tony wrote: Tror jag kommer behöva en diff till cliosport lådan..
Quadra låda :idea: :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Volvo R spridare på hyllan flödar 465cc istället för runt 200 som orginalet borde räcka med att förse 300hk med E85 8) :lol:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Körde konbana OCH blackrace igår 30mil emellan... var halt som bara den men 10.33 113.97Km klarade jag.. så det tar iaf mindre än 200m att komma upp i motorvägsfart..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Köpte kamaxlar som skulle vara standard clio williams kammar men det är det inte, nu är tyvärr en omslipad men orginal så är det catcams kammar
frågade lite på ett williams forum och dom hittade detta....

yep 100% catcams found the specs

5502209
INTAKE EXHAUST


clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 286° 286°
duration [1.0mm+cl] 246° 246°
valve lift [cl=0] 10.65mm 10.65mm
REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 13/53° 53/13° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 2.50mm 2.45mm springs: O.E.M.

klarar orginal prylarna åxå :lol: orginal kammarna är en hel del tråkigare, dessa kammarna blir nästan för bra i en turbomotor... :lol: :racesmile:

Vad ledsen jag blev :lol:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

[smilie=thumbsup.gif]
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Nytt hjullager bak efter Björkvik, fjäderbensstag monterat och prov montage av annan krängare... börjar bli redo för årets sista körning på sviestad den 11e
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

och nu läcker skiten kylarvätska åxå grrrrrrrrrrr 2bilar trasiga tur man har 3 i registret nu då... :lol:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT

Post by Tony »

plockade ur hela framvagnen (motor/låda ,styrväxel) idag och ställde ner bilen på en tom tog ca 2,5-3 timmar..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT

Post by mange »

Skoj :D när beräknar du ha allt klart?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT

Post by Tony »

mange wrote:Skoj :D när beräknar du ha allt klart?
har inte allt, skall köpa vevstakar för säkerhets skull,behöver grenrör och koppling så jag får väl se men till våren hoppas jag det skall vara klart..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Ken J
Posts: 3
Joined: 16 Nov 2009, 22:14

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT

Post by Ken J »

Tja Tony, riktigt fin renault du har :D funderade på dom vita baklamporna du har,
vad fick du betala för dom?
Mvh Ken J
Post Reply