RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
har du provat nya tunerstudio?
bara beta änsålänge men ändå
http://www.efianalytics.com/TunerStudio/
större anledning att montera en tft i instrumentpanelen
bara beta änsålänge men ändå
http://www.efianalytics.com/TunerStudio/
större anledning att montera en tft i instrumentpanelen
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
visste inte att det fanns..figgesoft wrote:har du provat nya tunerstudio?
bara beta änsålänge men ändå
http://www.efianalytics.com/TunerStudio/
större anledning att montera en tft i instrumentpanelen
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 2822&pic=1
50+hk med orginal komp (11:1) jag har 10:1 så 215 hk borde vara plättlätt att knäcka trots att jag bara har 150hk från början, sedan kan man ju köra på miljöbränsle och ladda lite hårdare.. så 100+ hk skall inte vara omöjligt.. kommer även sänka kompet lite och använda H profilstakar för hållbarheten.
Min turbo skall orka med runt 300hk på E85 runt 280 på 95okt ..
Tror jag kommer behöva en diff till cliosport lådan..
50+hk med orginal komp (11:1) jag har 10:1 så 215 hk borde vara plättlätt att knäcka trots att jag bara har 150hk från början, sedan kan man ju köra på miljöbränsle och ladda lite hårdare.. så 100+ hk skall inte vara omöjligt.. kommer även sänka kompet lite och använda H profilstakar för hållbarheten.
Min turbo skall orka med runt 300hk på E85 runt 280 på 95okt ..
Tror jag kommer behöva en diff till cliosport lådan..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Quadra lådaTony wrote: Tror jag kommer behöva en diff till cliosport lådan..
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Körde konbana OCH blackrace igår 30mil emellan... var halt som bara den men 10.33 113.97Km klarade jag.. så det tar iaf mindre än 200m att komma upp i motorvägsfart..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Köpte kamaxlar som skulle vara standard clio williams kammar men det är det inte, nu är tyvärr en omslipad men orginal så är det catcams kammar
frågade lite på ett williams forum och dom hittade detta....
yep 100% catcams found the specs
5502209
INTAKE EXHAUST
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 286° 286°
duration [1.0mm+cl] 246° 246°
valve lift [cl=0] 10.65mm 10.65mm
REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 13/53° 53/13° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 2.50mm 2.45mm springs: O.E.M.
klarar orginal prylarna åxå orginal kammarna är en hel del tråkigare, dessa kammarna blir nästan för bra i en turbomotor...
Vad ledsen jag blev
frågade lite på ett williams forum och dom hittade detta....
yep 100% catcams found the specs
5502209
INTAKE EXHAUST
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 286° 286°
duration [1.0mm+cl] 246° 246°
valve lift [cl=0] 10.65mm 10.65mm
REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 13/53° 53/13° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 2.50mm 2.45mm springs: O.E.M.
klarar orginal prylarna åxå orginal kammarna är en hel del tråkigare, dessa kammarna blir nästan för bra i en turbomotor...
Vad ledsen jag blev
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Nytt hjullager bak efter Björkvik, fjäderbensstag monterat och prov montage av annan krängare... börjar bli redo för årets sista körning på sviestad den 11e
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
plockade ur hela framvagnen (motor/låda ,styrväxel) idag och ställde ner bilen på en tom tog ca 2,5-3 timmar..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Skoj när beräknar du ha allt klart?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
har inte allt, skall köpa vevstakar för säkerhets skull,behöver grenrör och koppling så jag får väl se men till våren hoppas jag det skall vara klart..mange wrote:Skoj när beräknar du ha allt klart?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Tja Tony, riktigt fin renault du har funderade på dom vita baklamporna du har,
vad fick du betala för dom?
Mvh Ken J
vad fick du betala för dom?
Mvh Ken J