Vatten i baksätet
Moderator: Forumpolisen
Vatten i baksätet
Jag har en liten pöl på passagerarsidan i baksätet samt lite fukt vid framsätet. Jag är säker på att det inte är smält snö då jag bor i Skåne och så mycket snö har vi inte haft i år.
Finns det några vanliga ställen där gamla Meganer kan tänkas ta in vatten som jag bör kolla?
/Kalle
Finns det några vanliga ställen där gamla Meganer kan tänkas ta in vatten som jag bör kolla?
/Kalle
Karl Johannesson – Malmö – Megane 1.6 RN 97
Fönsterlisterna.. tre bilar i min familj á Renault 19 samt Meganer har haft vattenläckage runt listerna / runt fönstrerna.
Hål under bilen ?
EDIT:
Ser att du har en exakt likadan bil som mig så jag får väl ta mig en extra titt på min egen bil och se så det inte är på G att bli läckage hos mig med nu.
Hål under bilen ?
EDIT:
Ser att du har en exakt likadan bil som mig så jag får väl ta mig en extra titt på min egen bil och se så det inte är på G att bli läckage hos mig med nu.
C. Andersson, Ulricehamn
-
Hej!
Jag hade min läcka i taket där antennen går in. Så jag tätade där och de försvann.
Hoppas det ordnar sig!
MVH Evelina
Hoppas det ordnar sig!
MVH Evelina
Evelina Nygren
Renault megané -97
Renault megané -97
-
Re: Hej!
Ja men då är det bara att täta. Tog bara genomskinlig silikon och jag har inte fått några problem med det sen dess.karemzo wrote:Hej..skruttibang wrote:Jag hade min läcka i taket där antennen går in. Så jag tätade där och de försvann.
Hoppas det ordnar sig!
MVH Evelina
Fick samma problem igår hehehehe
Lycka till
// Evelina
Evelina Nygren
Renault megané -97
Renault megané -97
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
kolla dräneringshållen framme i motorrummet. vattnet kan leta sig ner genom kupé -fläkten och ner under matten om dessa är igensatta.
Fönsterlister / dörrlister / muttern till antennen / bakluckelisten / strömkabel till slutsteg som är slarvigt dragen genom torpedväggen är några andra eventuella orsaker.
Du kan även kolla så taket inte är genom-surt om du nu fått dropp-pölar i sätet.
Fönsterlister / dörrlister / muttern till antennen / bakluckelisten / strömkabel till slutsteg som är slarvigt dragen genom torpedväggen är några andra eventuella orsaker.
Du kan även kolla så taket inte är genom-surt om du nu fått dropp-pölar i sätet.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Exakt vart hittar man dräneringshålen i motorrummet?figgesoft wrote:kolla dräneringshållen framme i motorrummet. vattnet kan leta sig ner genom kupé -fläkten och ner under matten om dessa är igensatta.
Jonas Wallgren
Re: Vatten i baksätet
Bilen tog in vatten genom ett rosthål i torpedväggen bakom batteriet. Hålet är lagat och nu är det torrt och fint på passagerarsidan igen.
Karl Johannesson – Malmö – Megane 1.6 RN 97