Vatten i baksätet

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
karl j
Posts: 38
Joined: 30 Jun 2005, 09:43
Location: Malmö

Vatten i baksätet

Post by karl j »

Jag har en liten pöl på passagerarsidan i baksätet samt lite fukt vid framsätet. Jag är säker på att det inte är smält snö då jag bor i Skåne och så mycket snö har vi inte haft i år.

Finns det några vanliga ställen där gamla Meganer kan tänkas ta in vatten som jag bör kolla?

/Kalle
Karl Johannesson – Malmö – Megane 1.6 RN 97
opA
Posts: 15
Joined: 18 Nov 2008, 22:17
Location: Ulricehamn
Contact:

Post by opA »

Fönsterlisterna.. tre bilar i min familj á Renault 19 samt Meganer har haft vattenläckage runt listerna / runt fönstrerna.

Hål under bilen ? [smilie=skep.gif]

EDIT:
Ser att du har en exakt likadan bil som mig så jag får väl ta mig en extra titt på min egen bil och se så det inte är på G att bli läckage hos mig med nu.
C. Andersson, Ulricehamn
skruttibang
Posts: 11
Joined: 19 Oct 2008, 21:01
Location: Umeå

Hej!

Post by skruttibang »

Jag hade min läcka i taket där antennen går in. Så jag tätade där och de försvann. :)
Hoppas det ordnar sig!
MVH Evelina
Evelina Nygren
Renault megané -97
User avatar
karemzo
Posts: 37
Joined: 24 Nov 2008, 18:44
Location: Malmö

Re: Hej!

Post by karemzo »

skruttibang wrote:Jag hade min läcka i taket där antennen går in. Så jag tätade där och de försvann. :)
Hoppas det ordnar sig!
MVH Evelina
Hej..

Fick samma problem igår hehehehe
Filip Karem - Malmö
skruttibang
Posts: 11
Joined: 19 Oct 2008, 21:01
Location: Umeå

Re: Hej!

Post by skruttibang »

karemzo wrote:
skruttibang wrote:Jag hade min läcka i taket där antennen går in. Så jag tätade där och de försvann. :)
Hoppas det ordnar sig!
MVH Evelina
Hej..

Fick samma problem igår hehehehe
Ja men då är det bara att täta. Tog bara genomskinlig silikon och jag har inte fått några problem med det sen dess.
Lycka till :)
// Evelina
Evelina Nygren
Renault megané -97
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

kolla dräneringshållen framme i motorrummet. vattnet kan leta sig ner genom kupé -fläkten och ner under matten om dessa är igensatta.

Fönsterlister / dörrlister / muttern till antennen / bakluckelisten / strömkabel till slutsteg som är slarvigt dragen genom torpedväggen är några andra eventuella orsaker.

Du kan även kolla så taket inte är genom-surt om du nu fått dropp-pölar i sätet.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
bryr
Posts: 6
Joined: 12 Jun 2009, 16:10
Location: Göteborg

Post by bryr »

figgesoft wrote:kolla dräneringshållen framme i motorrummet. vattnet kan leta sig ner genom kupé -fläkten och ner under matten om dessa är igensatta.

Fönsterlister / dörrlister / muttern till antennen / bakluckelisten / strömkabel till slutsteg som är slarvigt dragen genom torpedväggen är några andra eventuella orsaker.

Du kan även kolla så taket inte är genom-surt om du nu fått dropp-pölar i sätet.
Exakt vart hittar man dräneringshålen i motorrummet?
Jonas Wallgren
User avatar
karl j
Posts: 38
Joined: 30 Jun 2005, 09:43
Location: Malmö

Re: Vatten i baksätet

Post by karl j »

Bilen tog in vatten genom ett rosthål i torpedväggen bakom batteriet. Hålet är lagat och nu är det torrt och fint på passagerarsidan igen.
Karl Johannesson – Malmö – Megane 1.6 RN 97
Post Reply