Strålkastarspolarmunstycke

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
bjornason

Strålkastarspolarmunstycke

Post by bjornason »

Hej,
jag är ny här på forumet, och anledningen att jag är med, är att jag måste byta munstycket till höger strålkastarpolare. Den runda munstycksdelen är nämnligen borta, och bilen skall besiktigas nästa vecka.
Mitt problem är att jag inte kommer åt munstycket på baksidan av fronten. Måste man plocka ner hela bilen för detta ingrepp?
Jag har köpt ett nytt munstycke, men hur f-n får jag bytt det?

Tacksam för tips
Last edited by bjornason on 05 Jun 2009, 22:37, edited 1 time in total.
Björn Andersson
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Det räcker med att låssa stötfångaren.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
bjornason

Post by bjornason »

Dennis wrote:Det räcker med att låssa stötfångaren.
Hej Dennis,
tack för svaret, men var / vilka skruvar /clips skall lossas? Allt verkar vara plast, och clipsat ihop. Jag är rädd för att åka på mer reservdelar i onödan....
Björn Andersson
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

bjornason wrote:
Hej Dennis,
tack för svaret, men var / vilka skruvar /clips skall lossas? Allt verkar vara plast, och clipsat ihop. Jag är rädd för att åka på mer reservdelar i onödan....
Det går med lite sunt förnuft , man behöver inte lossa med en kofot utan kolla var den sitter fast...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
bjornason

Post by bjornason »

Tony wrote:
bjornason wrote:
Hej Dennis,
Det går med lite sunt förnuft , man behöver inte lossa med en kofot utan kolla var den sitter fast...
'
fantastiskt forum. Normal dito får man hjälp. Sunt förnuft hoppas jag vi alla har, eller? kanske någon annan har nytta av detta forumet
Björn Andersson
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Hej Björn,

Om du skriver vilken modell + fas du har så kanske någon kan svara på frågan.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
bjornason

Post by bjornason »

Stymie wrote:Hej Björn,

Det är en Clio modell -2004. Fas vet jag inte vad det är.
Björn Andersson
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

bjornason wrote:
Stymie wrote:Hej Björn,

Det är en Clio modell -2004. Fas vet jag inte vad det är.
Ja det är väldigt enkelt :D Då skruvar du låss stötfångaren, det räcker med den sida som du ska byta munstycket på. Sedan böjjer du den lite försiktigt så kommer man åt muttern på baksidan av spolmynstycket. Sätter ihop det gör du i omvänd ordning :P
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

bjornason wrote:
Tony wrote:
bjornason wrote: Hej Dennis,
'
fantastiskt forum. Normal dito får man hjälp. Sunt förnuft hoppas jag vi alla har, eller? kanske någon annan har nytta av detta forumet
Haha jag lovar dig om du går ut till bilen så har du tagit bort fronten fortare,än det tagit att gå in till datorn och vänta på att få svar på var skruvarna sitter på milimetern...men det finns nog dom som kan tala om det här om du väntar ett tag..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply