K7M 710 1.6mpi flex fuel.87hk 128nm 8v TÅLIGHET m.m?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

hm

Post by Johannes Rydberg »

mm det är riktigt synd. hade den val möjligheten funnits så hade man valt den motorn istället. undra om det går att sätta å 16vent topp på 8vent block.? :wink:


53hk mer i sug motor ger mkt. mkt intressant. det var väl inte så fasligt dyra delar heller eller?.
ingen som kan engelska bra om kan rada upp var det vra han bytte?

mvh Johannes
Johannes Rydberg
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: hm

Post by Tony »

Johannes Rydberg wrote:mm det är riktigt synd. hade den val möjligheten funnits så hade man valt den motorn istället. undra om det går att sätta å 16vent topp på 8vent block.? :wink:


53hk mer i sug motor ger mkt. mkt intressant. det var väl inte så fasligt dyra delar heller eller?.
ingen som kan engelska bra om kan rada upp var det vra han bytte?

mvh Johannes
typ kamaxlar och lite bättre flöde i toppen
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply