Startproblem Clio -96
Moderator: Forumpolisen
Startproblem Clio -96
Hej,
min Clio går att köra till jobbet (ca 10 minuter) - sedan går den inte att starta ridigare än ca 4 timmar senare - längre tid om det är soligt och varmt som nu.
Bytt för-gasare, fungerade som detta men avhjälpte inte felet. I övrigt är lambda, tändmodul mm utbytt. Problemet har inte uppstått i samband därmed.
Själv misstänker jag bränslefiltret. Kan det finnas relevans i en sådan förmodan?
min Clio går att köra till jobbet (ca 10 minuter) - sedan går den inte att starta ridigare än ca 4 timmar senare - längre tid om det är soligt och varmt som nu.
Bytt för-gasare, fungerade som detta men avhjälpte inte felet. I övrigt är lambda, tändmodul mm utbytt. Problemet har inte uppstått i samband därmed.
Själv misstänker jag bränslefiltret. Kan det finnas relevans i en sådan förmodan?
Günter Eckhardt
nej det är inte tempgivaren till tempmätare och varningslampa. utan det finns en tempgivare som motorstyrningen går efter, tex om motorn är kall behövs choke om den är varm behövs det inte,guntere wrote:OK, jag totaliserar ditt tips och förmodar att du avser "Temperature gauge and warning light sender unit" enligt Haynes avsnitt 3.7 som enligt spec ska ha resistance value 3550+-550 ohms
Kliniska svårigheter just nu att genomföra provning pga mörkrets inbrott
tex om motorn är varm men styrboxen tror den är kall, kan det bli lite problem..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Därmed är bränslfiltret förvandlat till en högoddsare. Jag hastar vidare till Mekonomens hemsida.Tony wrote: nej det är inte tempgivaren till tempmätare och varningslampa. utan det finns en tempgivare som motorstyrningen går efter, tex om motorn är kall behövs choke om den är varm behövs det inte,
tex om motorn är varm men styrboxen tror den är kall, kan det bli lite problem..
Tack för hjälpen
Günter Eckhardt