K7M 710 1.6mpi flex fuel.87hk 128nm 8v TÅLIGHET m.m?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Re: hm

Post by Bengt »

Johannes Rydberg wrote:jasså.

va bra. men jag vill inte ha det. det är mer bök. har många polare med turbo bmw s som har andra sprut som dom har lite bök med. varvräknare orginalet funkar inte m.m
Det vore bra om du håller dig till Renault nu ! hänvisningar till andra bil-märken blir en helt annan sak och diskuteras inte här , vi kan bistå med hjälp till din Renault . :wink:
Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

hm

Post by Johannes Rydberg »

Andra bilmärken med samma sprut som du har :? vill poängtera att det är mer bök . dom installationerna jag har erfernhet av oavsett om det är ANDRA bilmärken det då har handlat om. DET är fortfarande den berömda kolvmotorn vi pratar om som sitter i dom flesta andra bilmärken i världen. s

sen kommer jag prata DACIA i framtiden på detta forum eftersom renault äger den fabriken nu helt o hållet och tillverkar renault lågpris bilar som heter DACIA. men dom innehåller 95% renault delar helt o hållet. står tillomed renault på bak luckan på dom.

om du har problem med att det uppkommer jämnförelser i teknik och om man kan göra likadant på renault tex så behöver du inte läsa denna tråd eller framför allt inte svara.
Johannes Rydberg
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

# om du har problem med att det uppkommer jämnförelser i teknik och om man kan göra likadant på renault tex så behöver du inte läsa denna tråd eller framför allt inte svara. #



Problen har jag inte...håller du dig till renault/ DACIA så är det bilar som diskuteras här . Bök eller inte ,där ligger det nog mer i den som har systemet på sin bil att få det funka ,nu säger jag inte du saknar kunskap i området .

Visst hade jag lite strul första milen ,men nu funkar det så jag är nöjd.

De sista du skriver ids jag inte svara på .."lågmärke"
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

varför inte köpt en 5 dörrars megane rs direkt m turbo? 8)
John Ignell Enviken
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: hm

Post by Tony »

Johannes Rydberg wrote:jasså.

va bra. men jag vill inte ha det. det är mer bök. har många polare med turbo bmw s som har andra sprut som dom har lite bök med. varvräknare orginalet funkar inte m.m
Det låter mer som okunnskap än problem..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

hm

Post by Johannes Rydberg »

ganska otrevlig stämning på detta forum. och det verkar präglas av inskränkthet bevisligen.

TEKNIK är ett brett område där man kan ta lärdom och då det kan disskuterars andra bilars lösningar. tex så kan man använda andra bilars olika komponeter i allra högsta grad i turbo byggen då man gärna plockar från olika märken ibland till sin renault /dacia

jag har inte pysslat med stand alone sprut. och vill helst inte använda mej att det om det verkligen inte behövs.

och självklart vet jag att det oftast krånglar lite i början. det får man räkna med överlag med turbo konventeringar,

jag står fortfarande fast med att jag vill undvika men kanske är det ett måste.


Är med i MÅNGA forum både båt o bil m.m och detta förvåna mej mest,hittills med sin dåliga stämning. så fort oxå.

men jag har sökt mkt här och sett mer av den tendensen i trådar. och där admin sk´´forumspolisen inte drar sej för att kasta paj. sånt skall inte admin syssla med. kanske därför präglas detta forum av dålig stämning.


Klarar mej ganska bra utan kunskapen som finns här.

tjinge ling ha de gott grabbar och hoppas det blir bättre här framöver :wink:
Johannes Rydberg
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Johannes Rydberg:ganska otrevlig stämning på detta forum. och det verkar präglas av inskränkthet bevisligen.


Johannes Rydberg: om du har problem med att det uppkommer jämnförelser i teknik och om man kan göra likadant på renault tex så behöver du inte läsa denna tråd eller framför allt inte svara.


men jag har sökt mkt här och sett mer av den tendensen i trådar. och där admin sk´´forumspolisen inte drar sej för att kasta paj. sånt skall inte admin syssla med. kanske därför präglas detta forum av dålig stämning.


Klarar mej ganska bra utan kunskapen som finns här.

tjinge ling ha de gott grabbar och hoppas det blir bättre här framöver.
-------------------------------------------------
Tror inte du ska säga som ovan ,det visar hur lite du tänker, med mer. Att gå ut och säga att någon annan har problem är att måla sig själv svart.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: hm

Post by Tony »

Johannes Rydberg wrote:ganska otrevlig stämning på detta forum. och det verkar präglas av inskränkthet bevisligen.

TEKNIK är ett brett område där man kan ta lärdom och då det kan disskuterars andra bilars lösningar. tex så kan man använda andra bilars olika komponeter i allra högsta grad i turbo byggen då man gärna plockar från olika märken ibland till sin renault /dacia

jag har inte pysslat med stand alone sprut. och vill helst inte använda mej att det om det verkligen inte behövs.

och självklart vet jag att det oftast krånglar lite i början. det får man räkna med överlag med turbo konventeringar,

jag står fortfarande fast med att jag vill undvika men kanske är det ett måste.


Är med i MÅNGA forum både båt o bil m.m och detta förvåna mej mest,hittills med sin dåliga stämning. så fort oxå.

men jag har sökt mkt här och sett mer av den tendensen i trådar. och där admin sk´´forumspolisen inte drar sej för att kasta paj. sånt skall inte admin syssla med. kanske därför präglas detta forum av dålig stämning.


Klarar mej ganska bra utan kunskapen som finns här.

tjinge ling ha de gott grabbar och hoppas det blir bättre här framöver :wink:
jag får väl be om ursäkt,för det är väl jag som hänvisas som forumspolis.
vad andra tycker kan inte jag stå för,men tex det jag skrev att det inte tex gick att få varvräknaren att fungera, det tycker inte jag har med sprutet att göra.
Jag tror bara att renaults boxar inte tillåter mycket ändringar, många är tex ingjutna.
Nu kan det ju vara så att tex en supra har ett styrsystem som tillåter lite mer,men om man ser det % ökningen så är den ju inte så stor trots att vi talar om 160hk ökning supran har inte 87hk från början så i jämförelse kanske dacian skulle klara 40-50 hk i ökning, dock tror jag spridarna bottnat redan innan.
Jag har inget emot dig alls om du tror det och jag ser fram emot dina fortsatta övningar med dacian..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

hm

Post by Johannes Rydberg »

okej. blev lite ledsen över bengt s inlägg. kändes som alla tyckte likadant.

kände mej dum.


känns bra att du inte tycker riktigt så iaf.



sorry för att jag drog in dej i detta.


kanske skall vara kvar här ändå

:roll:


allt är ju lite känsligt när man är på nytt forum.





iaf så kanske det bästa är MS sprut. får testa mej fram lite angående hållbarheten. och lyssna på era råd. 50hk effekt ökning ca 0.3-0.4kg i ladd. iaf så får jag plugga lite på eftermakrnands sprut.
Johannes Rydberg
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: hm

Post by Tony »

Johannes Rydberg wrote:okej. blev lite ledsen över bengt s inlägg. kändes som alla tyckte likadant.

kände mej dum.


känns bra att du inte tycker riktigt så iaf.



sorry för att jag drog in dej i detta.


kanske skall vara kvar här ändå

:roll:


allt är ju lite känsligt när man är på nytt forum.





iaf så kanske det bästa är MS sprut. får testa mej fram lite angående hållbarheten. och lyssna på era råd. 50hk effekt ökning ca 0.3-0.4kg i ladd. iaf så får jag plugga lite på eftermakrnands sprut.
klart du skall vara kvar, hade du bott i närheten hade jag gärna hjälp till.
jag tycker inte det är förbjudet att jämföra med andra bilmärken, så du behöver inte ta illa upp..
Jag tror att det likt på renault sitter map sensor, och den gillar inte överladd orginal tänk på det..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

hm

Post by Johannes Rydberg »

gott att höra. :wink: tack.


bilen i fråga är inte byggd ännu men beställd.

men det blir skillnad om det är mappsensor på bilen. dom har jag hört talas om inte gillar över tryck .

tack för infon . får forska vidare när det gäller mappsensor.
Johannes Rydberg
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: hm

Post by Tony »

Johannes Rydberg wrote:gott att höra. :wink: tack.


bilen i fråga är inte byggd ännu men beställd.

men det blir skillnad om det är mappsensor på bilen. dom har jag hört talas om inte gillar över tryck .

tack för infon . får forska vidare när det gäller mappsensor.
finns dom som gillar övertryck så,det kräver ett byte..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag har map-sensor både på Alpinen och safranen, vet också att 21Turbo har mapsensor så det funkar men krävs en annan sort eller inkoppling.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
turbomart
Posts: 153
Joined: 16 Feb 2008, 21:30
Location: Karlstad

Post by turbomart »

Jag tycker att det är ett ganska vågat projekt du funderar på. Många (liksom du, som du tidigare beskrev), köper ju en ny bil för att slippa öppna huven förutom för att fylla på spolarvätska. Hur funderar du kring garantier och dyligt?

Men, helt klart ett lite galet projekt som ska uppmuntras! Starta en riktig projekttråd! [smilie=thumbsup.gif]
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

hm

Post by Johannes Rydberg »

okej så det finns en chans att man kan slänga på en mappsensor som är gjord för att tåla överladd på dacian s box? intessant om det är så enkelt.


angående garantier så får man se till att det blir osynligt= iordningställt =orginal inför bes m.m.

i värsta fall så får man vänta i 2 år. :( planera och skaffa delar m.m under tiden . prova.

pajar men nåt så får man fort som sjutton laga det och se till att det inte syns att man har rotat under huven.


sen skall det vara värt besväret oxå. när jag provkörde den så märkte jag hur annorlunda växlad den är. den varva typ 2.700rpm vid 80kmh kanske var det 90 men undra hur den är i motorvägs fart. 140kmh = 5000rpm ex segt. då är det ingen ide med turbo känns det som.

iaf så får jag inte bilen förrän mitten på juni. :(

under tiden får jag plugga på mappsensor system. saab använder sej av sånt oxå va?
Johannes Rydberg
Post Reply