RENAULT =ÖVERLADD/TRIM =??
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 43
- Joined: 12 Apr 2009, 00:08
- Location: Henån
hm
låter ju bra ju.
den motorn jag funderar på är en 1.6 l 8vent mpi k7m 702. förhoppningsvis har den samma stakar o bottendel som 16vent 1.6. troligen är den svagast i sin motor familj. men då har den högre trim möjlighet ,sett från orginal effekten då.
för inte skulle renault göra olika stakar o kolvar m.m på deras små 1.6 liters motorer bara för att det skiljer några hk mellan dom. man gör väl det prduktions smartaste.
den motorn jag funderar på är en 1.6 l 8vent mpi k7m 702. förhoppningsvis har den samma stakar o bottendel som 16vent 1.6. troligen är den svagast i sin motor familj. men då har den högre trim möjlighet ,sett från orginal effekten då.
för inte skulle renault göra olika stakar o kolvar m.m på deras små 1.6 liters motorer bara för att det skiljer några hk mellan dom. man gör väl det prduktions smartaste.
Johannes Rydberg
Mycket möjligtatt det är olika grejjer i dem av kostnadssjäl då det rör sig om så ofantligt stora serier. Att BMW har samma i sina,också av kostnadssjäl är också förståligt när man får anse det som "hobby"serietillverkning i sammanhanget.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 43
- Joined: 12 Apr 2009, 00:08
- Location: Henån
hm
vilken sk*t. så renault har allstå sett till att stakarna är 10%klenare på ex 87hk 1.6 jämnfört med 95hk 1.6. och 105hk 1.6liters motorn har några procent starkare stakar då? alla motore bör ha samma block och slag o borr.
kul att hålla ordning på detta för dom som bygger blocken,
tröttsamt ..
så dom har bemödat sej med olika formar till stakarna för att kunna få göra staken några % klenare. på en motor i samma liter men med några få hk mindre.
köper väl bilen ger sjutton i att trimma den.
kul att hålla ordning på detta för dom som bygger blocken,
tröttsamt ..
så dom har bemödat sej med olika formar till stakarna för att kunna få göra staken några % klenare. på en motor i samma liter men med några få hk mindre.
köper väl bilen ger sjutton i att trimma den.
Johannes Rydberg
Jag säger inte ATT det är så men jag skulle inte vara förvånad. Att hålla reda på kanske 3 olika stakar är nog skitenkelt i sammanhanget med alla olika detaljutförande av motorn (fästen, slang, kablar, m.m) beroende om den ska sitta i en Clio,modus, meg,kangoo, dacia,mfl. med/utan servo,elservo,ac,automat,Robotiserad koppling eller dyl.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem