Dörrsida (plasten invändigt) höger fram Megane -01:a

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Sebastian29
Posts: 24
Joined: 16 Jan 2008, 01:22
Location: Örebro

Dörrsida (plasten invändigt) höger fram Megane -01:a

Post by Sebastian29 »

Hejsan!

Har en megane kombi -01:a, och det har börjat skorra fram i dörren på passagerarsidan.

Låter som något blivit löst inne i dörrsidan :(

Hur får man bort dörrsidan ??? bilen har ju elhissar fram, är det bara o skruva loss skruvarna och bända lite som jag läst?? eller måste man vara försiktig med el-hiss knappen??? tänkte se om man kan limma fast det som låter i dörrsidan..m.m..

Tack för svar!!!

Mvh Sebastian.
Sebastian Näsström
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Är det som på min Megane -99 så är det inga större problem att ta bort dörrsidan.

Det sitter lite skruvar i dörrhandtaget och under facket längst ner på dörren. Elhiss knapparna följer med så pass långt att du kommer åt att koppla ur sladdarna på insida sen. Dörrsidan sitter sedan i små klips och en Svart massa som ska minska vibrationer och ljud. Bryt försiktigt när att skruvar är borta. Några klips brukar kunna ryka men finns att köpa nya och sen behövs inte alla vid återmontering =)

Lycka till !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Sebastian29
Posts: 24
Joined: 16 Jan 2008, 01:22
Location: Örebro

Post by Sebastian29 »

Okey!! tackar ska testa det i helgen och så återkommer jag!!

Tack :)
Sebastian Näsström
Sebastian29
Posts: 24
Joined: 16 Jan 2008, 01:22
Location: Örebro

Dörrsida; problem löst!!

Post by Sebastian29 »

Hejsan!

Nu har jag fixat oljudet som kom från insida dörr, det var en plast detalj som satt löst, har nu limmat fast den och skorrandet är borta, skönt :)

Tack för hjälpen!
Sebastian Näsström
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Kanon att det löste sig.

Även suveränt när du skriver en lösning ! Gör det lättare för andra att lösa problem.

/Robin
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply